سایز متن   /

ایالات متحده آمریکا از یکسو پ.ک.ک را یک گروه تروریستی می داند و از سوی دیگر طی یکسال اخیر صدها کامیون تجهیزات نظامی در اختیار شاخه نظامی این گروه در سوریه (YPG) قرار داده است.

سرهنگ رایان دیلون، سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش گفت آمریکا گروه پ.ک.ک  را گروه تروریستی قلمداد می کند و نگرانی های امنیتی ترکیه را درک می کند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری تایم ترک، سرهنگ رایان دیلون، سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در اظهاراتی با اشاره به تحولات اخیر سوریه و ترکیه عنوان کرد: ما به عنوان ایالات متحده آمریکا پ.ک.ک را به عنوان گروه تروریستی شناخته و نگرانی های مشروع امنیتی ترکیه در مرزهایش را درک می کنیم. ولی از طرف دیگر نیز عملیات عفرین باعث از دست رفتن تمرکز در مبارزه با داعش شده است. این مسئله برای ائتلاف بین المللی بسیار نگران کننده است.

ترکیه تا کنون بارها اعتراض خود را از ارسال سلاح های آمریکائی به گروه های کُردی معارض خود در شمال سوریه به اطلاع مقامات آمریکائی رسانده است.

سیاست یک بام و دو هوای واشنگتن در قبال تجزیه طلبان پ.ک.ک در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  روز ۷ ماه می ۲۰۱۷ با وجود مخالفت های ترکیه مجوز ارسال تسلیحات به شبه نظامیان وابسته به پ.ک.ک را صادر کرد.

از آن تاریخ تا کنون صدها کامیون تجهیزات برای گروه مسلح وابسته به پ.ک.ک موسوم به «YPG» ارسال کرده است. منابع ترکیه ای اعلام داشته اند این کامیون ها از نقطه مرزی سیملکا از اقلیم کردستان عراق وارد مناطق تحت کنترل «پ.ک.ک» در خاک سوریه شده اند..

طبق اسنادی که از وزارت دفاع آمریکا به دست خبرگزاری آناتولی رسیده، در لیست تسلیحات آمریکایی که در ماه جولای ۲۰۱۷  به دست پ.ک.ک در سوریه رسیده است، ۱۲هزار کلاشینیکف، ۶ هزار سلاح نیمه سنگین، ۳۵۰۰ سلاح سنگین، ۳۰۰۰  RPG-7 آمریکایی، ۱۰۰۰ پدافند AT-4 آمریکایی و روسی. ۲۳۵ راکد خمپاره، ۱۰۰ نشان شکن، ۴۵۰ دوربین مادون قرمز از نوع  PV-7 و ۱۵۰ دوربین لیزری وجود داشته اند.

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی