سایز متن   /

مقامات ترکیه پس از ۱۹ سال از دستگیری عبدالله اوجالان رئیس زندانی پ.ک.ک، جزئیات جدیدی از دستگیری وی را فاش کردند.

به گزارش کورد پاریز خبرگزاری آناتولی برای اولین بار برخی اطلاعات را از قول پروفسور ایشغواز منتشر می‌کند که در آن زمان مشاور وزیر حمل و نقل ترکیه و مسئول پروازهای خصوصی بوده است.

حسن ایشغواز می‌گوید: غافلگیرانه و بدون اطلاع قبلی از سوی میت ترکیه در خصوص آماده سازی اسناد و مدارک لازم برای یک پرواز از ترکیه به خارج از این کشور مطلع شدم که به منظور دستگیری اوجالان و بازگرداندندش به ترکیه طراحی شده بود.

وی افزود: به ما گفته شد که یونان مقدمات  لازم را برای هواپیمایی که قرار است اوجالان را از خاک کنیا به هلند منتقل کند انجام داده است. یک تاجرترک راضی شد تا هواپیمای خود را به ما اجاره دهد بدون آنکه بداند به چه منظوری از آن استفاده می کنیم. به خلبان هم گفته شد به مصر و سپس به اوگاندا و بعد هم به کنیا سفر خواهی کرد تا موضوع مشکوک نباشد و به عنوان تاجر موز معرفی شدیم.

حسن ایشغواز در ادامه می‌گوید: در اوگاندا ۱۰ روز توقف کردیم، سپس اطلاعات  کاملی دریافت کردیم که هواپیمای هلندی در تدارک انجام ماموریت است و ما هم به کنیا رفتیم و ۲ ساعت قبل از رسیدن هواپیمای موردنظر به آنجا رسیدیم. ما می‌دانستیم که اوجالان در سفارت یونان در کنیا مخفی شده است.

وی افزود: نیروها وارد عمل شدند با چهار خودرو که در خودروی اول نیروهای  پلیس یونان نشسته بودند و سرنشینان خودروی دوم نگهبانان سفارت بودند واوجالان در خودروی سوم  بود و خودروی چهارم نیز همراهان اوجالان بودند. پروژه به آسانی اجرا شد. اوجالان با اطمینان خاطر از برنامه و خودروهایش جلوی هواپیما آمد و تنها ۶۰ ثانیه طول کشید تا درب هواپیما باز شود و پس از ورود اوجالان به داخل هواپیما، وی دستگیر شد و بلافاصله درب‌های هواپیما قفل شدند و عملیات انتقال شروع شد. در مسیر قبرس – یونان باردیگر دچار مشکل شدیم و مجبور به فرود شدیم اما به بهانه‌ی نفهمیدن زبان ظرف ۱۵ دقیقه قبرس را به مقصد ترکیه ترک کردیم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی