سایز متن   /

کوسرت رسول علی معاون اول دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان پس از پایان دوره درمانی در کشور آلمان به سلیمانیه بازگشت و به گفته پسر وی، کوسرت رسول از فردای بازگشت به صحنه سیاسی باز می گردد.

به گزارش کوردپاریز ، کوسرت رسول علی بعدازظهر امروز شنبه (١۶ دی ١٣٩۶) از طریق فرودگاه سلیمانیه از کشور آلمان به اقلیم کردستان بازگشت.

درباز پسر کوسرت رسول درباره وضعیت جسمانی و سلامت وی به رسانه ها گفت: وضعیت جسمانی و سلامت کوسرت رسول بسیار خوب است و از فردا فعالیت های سیاسی را از سر می گیرد.

شنبه ۲۰ آبان/۱۱ نوامبر ۲۰۱۷، دفتر رسانه ای کوسرت رسول علی اعلام کرد که وضعیت جسمانی وی به وخامت گرائیده و به همین دلیل در بیمارستان بستری شده و تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار گرفت و سپس برای تکمیل درمان به آلمان منتقل شد.

کوسرت رسول پس از وفات جلال طالبانی دبیر کل اتحادیه میهنی نقش رهبری را در حزب ایفا نمود.

وی یکی از موافقان برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان بود و در برگزاری آن در کنار مسعود بارزانی رئیس پیشین اقلیم کردستان قرار گرفت.

پس از وقایع ١۶ اکتبر و روزهای پس از آن که نیروهای عراقی به کرکوک و دیگر مناطق مورد مناقشه بازگشتند، کوسرت رسول برخی از سران اتحادیه میهنی را به خیانت متهم کرد و نیروهای عراقی را اشغالگر نامید.

دادگاه عالی عراق ٢٨ مهر ماه حکم دستگیری کوسرت رسول را صادر کرد.

قاضی عبدالستار بیرقدار سخنگوی رسمی دادگاه عالی عراق اعلام کرد که دادگاه تحقیقاتی رصافه حکم دستگیری کوسرت رسول علی معاون اول دبیرکل حزب اتحادیه میهنی کردستان و معاون رئیس اقلیم کردستان را به دلیل اظهارات وی که نیروهای ارتش و پلیس عراق را «اشغالگر» نامید به جرم اهانت و تحریک علیه نیروهای مسلح عراقی بر اساس ماده ۲۲۶ ماده کیفری عراق صادر کرد.

با بیمار شدن کوسرت رسول اختلافات داخلی اتحادیه میهنی بیش از پیش نمایان و تشدید شد و دفتر سیاسی در این حزب منحل گردید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی