سایز متن   /

مجله دیپلماتیا نوشت کردهای عراق به دلیل وجود اختلافات سیاسی و کشمکش قدرت نتوانستند در آخرین تلاش خود برای رسیدن به استقلال موفق شوند.

به گزارش کوردپاریز ، مجله دیپلماتیا که در سطح کشورهای بالتیک توزیع می شود در تحلیلی به فعالیت های سیاسی کردها در طی یک صد سال گذشته برای رسیدن به استقلال پرداخته است.

در بخشی از این تحلیل به برگزاری رفراندوم استقلال در اقلیم کردستان پرداخته و نوشته است: برخلاف نظر برخی، کردها با هدف جدا شدن از عراق اقدام به برگزاری رفراندوم در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ نکردند. آنها به رهبری مسعود بارزانی تلاش کردن با برگزاری رفراندوم استقلال، اهرم های خود را در برابر بغداد تقویت کنند تا در مذاکرات خود با دولت مرکزی عراق از آن استفاده کنند.

در این مقاله اشاره ای هم به پیامدهای بعد از برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان شده و آمده است: بیشتر این پیامدها به خاطر اختلافات داخلی میان کردها بوجود آمد و بر اثر این اختلافات کردها متحمل زیانهای زیادی شده اند.

هیله هانسو نویسنده مقاله مجله دیپلماتیا در اشاره به ناآرامی های اخیر در اقلیم کردستان عراق می گوید اصولا کردها از نظر سیاسی یکدست و متحد نیستند. به دلیل وجود همین اختلافات سیاسی و رقابت کردها نتوانسته اند دستاوردهای خود را حفظ کنند.

وی در این مقاله تاکید کرده است که اقلیم کردستان عراق گرفتار کشمکش های داخلی قدرت است و هر روز این اختلافات و کشمکش ها بیشتر می شود. تاریخ دوباره تکرار شده است بار دیگر، اختلافات داخلی مانع از رسیدن اقلیم کردستان به استقلال شده است.

نویسنده این مقاله موقعیت جغرافیایی کردها را نیز در کنار کشمکش های داخلی میان آنها در بی ثمر شدن تلاش استقلال طلبانه کردها در عراق بی تاثیر نمی داند. در نهایت به این نتیجه رسیده است که درست است کردهای عراق در پی تحولات چند سال اخیر در خاورمیانه به استقلال و تحقق رویای خود نزدیک شدند اما اختلافات داخلی و کشمکش قدرت ممکن است نگذارد آنها به این زودی به رویای خود دست پیدا کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی