سایز متن   /

یکی از روزنامەنگاران کُرد سوریه با انتقاد شدید از رفتار پ.ک.ک اعلام کرد: شاخه پ.ک.ک در سوریه دخترانی کە بە سن قانونی نرسیدەاند را بە جبهەهای جنگ اعزام میکند.
به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری باسنیوز هوشنگ اوسی، نویسندە و روزنامەنگار کرد در سوریه در صفحه شخصی فیس بوک خود نوشت: گروه پ.ک.ک دخترانی کە بە سن قانونی نرسیدەاند را بە میدان های جنگ که هیچ ارتباطی با کردها ندارد اعزام میکند.
این روزنامه نگار کُرد، اسامی و تصاویرتعدادی از دخترانی که از سوی پ.ک.ک ربوده شده و سپس در میدان های جنگ کشته شده اند ذت منتشر کرد و نوشت: بسیاری از کشته شدگان نوجوان و کودک بوده اند.
هوشنگ اوسی نوشت: گروه پ.ک.ک از طریق تبلیغات فریبنده در محیط فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی مجازی دختران پایین تر از سن قانونی را فریب دادە و بە جبهەهای جنگ اعزام میکند.
قرار است بزودی موضوع بکارگیری کودکان سرباز در گروه پ.ک.ک که اخیرا در شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی قرار گرفت مجددا در دستور کار قرار گیرد.
پیش از این عبداللە ایمام، یکی از فعالین حقوق بشر در مناطق کردنشین سوریه در این بارە گفت: استفاده از کودکان سرباز و مسلح نمودن کودکان و نوجوانان جنایت جنگی محسوب می‌شود و بر اساس قوانین بین المللی عاملان این کار باید محاکمە شوند.
پایگاه خبری – تحلیلی zhedar T در یک گزارش میدانی و مصاحبه با والدین کودکانی که از سوی پ.ک.ک ربوده شده اند، نوشت: گروه پ.ک.ک کودکان و نوجوانان ربوده شده که همگی کمتر از ۱۸ سال سن دارند را برای حضور در میدان جنگ به کوهستان های شنگال و قندیل در شمال عراق و نیز مناطق کردنشین سوریه منتقل می کند.
این در حالیست که پایگاه خبری hewalPress در اقلیم کردستان عراق گزارش داد “دانا شهید جزا” رئیس کمیسیون داخلی شورای استانی سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق گفت: پ.ک.ک در زمینه فریب و ربودن کودکان زیر ۱۸ سال (دختر و پسر) به فعالیت های خود ادامه می دهد و به دلیل این اقدام پ.ک.ک چندین معضل اجتماعی به وجود آمده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی