سایز متن   /

بغداد بر ابطال نتایج همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق،  به عنوان یک پیش شرط برای گفتگو با اربیل پافشاری می کند.

به گزارش کورد پاریز ، عبدالله زیدی مسئول پرونده کردها در ائتلاف ملی شیعیان عراق در گفتگو با سایت خبری snn : بغداد همچنان بر ابطال رسمی نتایج رفراندوم استقلال اقلیم کردستان به عنوان شرط گفتگو با اربیل پافشاری می کند.

 وی افزود: سخنان نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در مورد ابطال نتایج رفراندوم استقلال اقلیم مورد قبول بغداد نیست و حکومت اقلیم باید به صورت رسما و کتبا  و شفاف ابطال این نتایج را اعلام کند و در این صورت بغداد حاضر به گفتگو با اربیل خواهد بود.

مسئول پرونده کُردها در ائتلاف ملی شیعیان عراق افزود که حکومت اقلیم تاکنون به صورت شفاف موضع خود در مورد نتایج این انتخابات را اعلام نکرده و اظهارات مقامات اقلیم در مورد احترام به رای دادگاه فدرال عراق و یکپارچگی کشور غیرشفاف است و اربیل مدرکی دال بر ابطال نتایج رفراندوم به بغداد نفرستاده به همیل دلیل دولت عراق بیم آن را دارد که در آینده اقلیم کردستان با تکیە بر نتایج رفراندوم  برای جدایی از عراق اقدام کند.

وی در ادامە گفت که دولت عراق سعی دارد از طڕیق فرم های خوراک ماهیانە و سیستم بیومتریک لیست حقوق بگیران واقعی اقلیم کردستان را تنظیم و نام های غیرواقعی و غیرقانونی را از این لیست بزداید و پس از آن حقوق را به کارمندان تائید شده پرداخت می کند و تا کنون نیز نام صدها کارمند غیرواقعی و غیرقانونی را از لیست حقوق بگیران اقلیم حذف کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی