سایز متن   /

یک پایگاه خبری در اقلیم کردستان عراق نوشت: حزب دمکرات کردستان در سطوح بالا برای عادی سازی روابط خود با جمهوری اسلامی ایران  که بعد از برگزاری همه پرسی به سردی گرائیده است در حال تلاش می باشد .

به گزارش کورد پاریز، پایگاه خبری “ملت پرس” می نویسد: بعد از شکست همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق، مسعود بارزانی از طریق “سیداد بارزانی”  پیامی به ایران فرستاد و درخواست کرد تا روابط فی مابین حسنه شود همچنین وی در این نامه گفته بود که ما نباید همه پرسی را برگزار می کردیم.

ملت پرس در ادامه افزود: اخیرا نچیروان بارزانی معاون رئیس حزب دمکرات و رئیس حکومت نیز پیامی تقدیم مسئولین ارشد ایران کرده و خواستار عادی سازی روابط دو طرف و رفع مشکلات مربوط به گذرگاه های مرزی شده است.

در این باره ، یکی از مسئولین ارشد اقلیم کردستان اعلام گفت:  نیچروان بارزانی از طریق نامه ای درخواست نمود روابط با اقلیم کردستان را عادی و مشکلات مرزی را حل نمایند.

این مسئول اقلیم کردستان اشاره نمود که نیچروان بارزانی در چند مدت اخیر دو بار با مسئولین ایرانی نشست داشته و درخواست نموده مسئله رفراندوم را فراموش کنند و فصل جدیدی از روابط با اقلیم کردستان را آغاز نمایند.

در همین حال ناظم دباغ نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در تهران، اظهار کرد: گفت‌وگوهایی بین ایران و منطقه اقلیم کردستان برای باز شدن مرزهای پرویزخان و تمرچین صورت گرفته ولی نتیجه این گفت‌وگوها معطوف به حصول رایزنی‌ها بین اربیل و بغداد است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی