سایز متن   /

شبه نظامیان شاخه پ.ک.ک در سوریه موسوم به PYD در مناطق کردنشین سوریه یک فعال منتقد پ.ک.ک را به قتل رساندند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگله خبری Rojavanews که تحولات مناطق کردنشین شمال سوریه را پوشش می دهد، در مناطق تحت کنترل پ.ک.ک روزنامه نگاران و خانواده های آنها با مشکلات زیادی مواجه هستند و طی روزهای گذشته یک فعال کُرد سوری به نام  “داری”  که مخالف زورگویی های پ ک ک بود از سوی شبه نظامیان شاخه پ.ک.ک در سوریه موسوم به PYD به قتل رسید.

بر پایه این گزارش، فرد کشته شده پیر مرد ۷۰ ساله و پدر “سردار داری” روزنامه نگار منتقد پ.ک.ک است که وی نیز چندین گزارش درباره نقض حقوق بشر از سوی پ.ک.ک تهیه کرده است.

این روزنامه نگار در صفحه فیسبووک خود خطاب به پ.ک.ک نوشت: شما به خانه ما حمله کردید، پدرم را کشتید و من این را بی پاسخ نخواهم گذاشت.

گروه پ.ک.ک و شاخه های اقماری آن به قتل و حذف فیزیکی مخالفان و منتقدان اشتهار دارند. ماهیت پ.ک.ک بگونه ای است که هیچ حزب، گروه و جریان سیاسی خارج از چارچوب افکار و اندیشه های عبدالله اوجالان را تحمل نمی کند. چارچوب فکری گروه پ.ک.ک با الهام از افکار و اندیشه های عبدالله اوجالان مبتنی بر نفی هر گونه دیدگاه مخالف و منتقد است، از همین رو حذف فیزیکی نیروهای مخالف و منتقد چه در درون تشکیلات پ.ک.ک و چه در میدان رقابت با رقبا در دستور کار پ.ک.ک قرار دارد. چنانکه در کردستان ترکیه با رقبای خود همچون حزب حق و آزادی ها HAK – PAR ، حزب PAK به رهبری اوزچلیک، جنبش حزب دمکرات میهنی کردستان T-PDNK و هدی پار (HUDA – PAR) رفتار خشنی داشته است.

فیصل تورناجی مشهور به کانی ایلماز که در سال ۲۰۰۴ به همراه عثمان اوجالان و برخی دیگر از کادرهای پ.ک.ک از این گروه جدا شده بود و حزب میهن پرستان دموکراتیک (PWD) را در کُردستان عراق تاسیس کرده بود، در فوریه سال ۲۰۰۶ توسط عوامل پ.ک.ک و با انفجار بمب کارگذاشته در اتومبیل وی، در شهر سلیمانیه کشته شد.

کمال شاهین مشهور به کمال سور که از پ.ک.ک جدا شده بود و گروهی با نام Rekevtin (وفاق) را پایه گذاری کرده بود در سال ۲۰۰۵۵ از سوی عوامل پ.ک.ک ترور شد.  قتل سبحان روژهلات و قتل صبری توری که هر دو از اعضای ارشد گروه بودندنیز از دیگر تسویه حساب های داخلی در پ.ک.ک محسوب می شوند.

در ۲۳ آگوست ۲۰۱۳ نیز ۳ فرد مسلح وابسته به پ.ک.ک در شهر کویه قصد حمله به خانواده های جداشدگان از پ.ک.ک را داشتند که پس از درگیری و زخمی شدن یکی از عاملان، این حمله بدون نتیجه ماند. همان زمان رسانه های کُردی نوشتند که هدف از این حمله، قتل نظام الدین تاش مشهور به بوتان یکی دیگر از جداشدگانِ پ.ک.ک بوده است.

حزب اتحاد دمکراتیک PYD  به عنوان بازوی پ.ک.ک در سوریه نیز به شیوه ی حزب مادر هر صدای مخالف در درونِ گروه را خفه می کند و اجازه کوچکترین اعتراضی را به نیروهای خود نمی دهد.

در نهم ماه می سال ۲۰۱۴ در شهر القحطانیه (تربه سپی) در استان حسکه سوریه که تحت کنترلPYD است منزل یک شهروند و فعال مدنی به نام مجید موسی مشهور به şeng Mûsa مورد هدفِ یک انفجار مهیب قرار گرفت که در اثر آن فردی به نام “رمضان محمد حسن” کشته شد. بعداً مشخص شد که رمضان محمد حسن عضو PYD بوده که با مسئولان عالی رتبه ی PYD اختلاف نظر شدید داشته و این انفجار در حقیقت سناریویی از پیش طراحی شده برای از بین بردن وی بوده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی