سایز متن   /

عوامل متعددی در موفقیت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد نقش داشتند که از آن میان می توان به اعتماد و اتکا به نخبگان محلی و هواداران بومی انقلاب در کردستان و سپردن مسئولیت های مهم به مردم بومی کردستان اشاره کرد.

دستاوردهای سازمان پیشمرگان مسلمان کرد، بیانگر نقش مؤثر این سازمان در مدیریت بحران و کنترل اوضاع نابسامان کردستان در روزهای اشغال این منطقه توسط گروهک های ضد انقلاب می باشد.

مدیریت بحران کردستان در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، با تشکیل سازمان پیشمرگان مسلمان کرد پیوند خورد و امنیت منطقه با تأسیس این سازمان و بها دادن به نقش مردم و سهیم دانستن مردم در برقراری امنیت منجر به استقبال بی نظیر مردم از این نهاد انقلابی ـ مردمی شد.

بعد از تأسیس سازمان پیشمرگان مسلمان کرد، مردم کردستان که خود را بخش جدایی ناپاذیر جمهوری اسلامی ایران می دانستند، با شوق و اشتیاق از این سازمان استقبال کردند و به مبارزه همه جانبه با شرارت های گروهک های ضد انقلاب پرداختند و به صورت فعال در برقراری و تثبیت امنیت پایدار در منطقه مشارکت کردند.

افزایش روز افزون تعداد پیشمرگان مسلمان کرد و استقبال بی نظیر مردم بومی منطقه از این تشکیلات از یک طرف و کاهش رغبت مردم منطقه نسبت به گروهک های ضد انقلاب و آغاز ضدیت مردم با تبلیغات گروهک های ضد انقلاب باعث شد، گروهک های ضد انقلاب کینه اعضای این سازمان انقلابی را به دل بگیرند.

مشارکت گسترده مردم کردستان در مراسمات سیاسی ـ اجتماعی نظام نوپای ایران اسلامی هم چون تظاهرات ها، راهپیمایی ها، انتخابات، باعث شد تبلیغات پوچ و بی اساس گروهک های ضد انقلاب خنثی شود و نیروهای ضد انقلاب از اقدامات تفرقه افکنانه خود مأیوس شوند.

مردم غیور کردستان نه تنها در خاموش کردن فتنه داخلی کردستان نقش بسزایی داشتند، بلکه همکاری گسترده مردم کردستان با نهادهای کشوری و لشکری و شرکت فعال در دفاع مقدس از طریق اعزام به جبهه جنوب و مقابله با رژیم بعث عراق باعث شد، نام کردستان و مردم سرافرازش در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی بر سر زبان ها بیافتد.

حمایت ها مردمی یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده در کنترل بحران کردستان محسوب می شود که از حیث مشارکت وسیع مردم بی سابقه می باشد. عوامل متعددی در موفقیت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد نقش داشتند که از آن میان می توان به اعتماد و اتکا به نخبگان محلی و هواداران بومی انقلاب در کردستان و سپردن مسئولیت های مهم به مردم کردستان اشاره کرد.

در شرایطی که گروهک های ضدانقلاب با شعارهای خَلقی و پوشیدن لباس های کُردی و محلی کردستان در پی بدنام کردن مردم کردستان بودند، افرادی هم چون شهید محمد بروجردی صف مردم کردستان را از صف گروهک های ضد انقلاب جدا کردند و مسئولیت و فرماندهی گردان ها و گروهان های عملیاتی را به مردم کردستان سپردند.اسوه های استقامت کردستان(فرماندهان گردان) نیز با جان و دل این مسئولیت سنگین را عهده دار شدند و در شرایطی که خانه و کاشانه اشان در کمین عوامل گروهک های ضدانقلاب قرار داشت، به مصاف گروهک های ضد انقلاب رفتند و در این میان از بذل جان نیز دریغ نکردند.

تقدیم قریب به ۳۰ شهید فرمانده گردان در کردستان خود بیانگر رشادت، مجاهدت و جان فشانی مردم کردستان در راه انقلاب اسلامی است. شهدای گرانقدری که در برابر وسوسه های گروهک های ضدانقلاب، حتی یک لحظه نیز به امام خمینی(ره) و آرمان های مقدسش پشت نکردند و تا آخرین قطره خون از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

اسوه هایی که حضورشان در صف دفاع از انقلاب اسلامی لرزه بر اندام گروهک های ضدانقلاب می انداخت؛ چه عملیات هایی که نیروهای ضد انقلاب با شنیدن نام فرماندهان پیشمرگ مسلمان کرد، فرار را بر قرار ترجیح می دادند و عقب می نشیتند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی