سایز متن   /

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه: حمایت از شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه به معنای افزایش طول عمر پ.ک.ک است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از وبسایت خبری روزنامه ینی گاج، ابراهیم کالین در استانول اظهار کرد: چندی قبل ترامپ در تماسی تلفنی حمایت های آمریکا از شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه را اشتباه خواند و به قطع ارسال سلاح به YPG تاکید کرد اما مواضع اخیر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) باعث شگفتی ما شد.
وی اظهارات سخنگوی پنتاگون مبنی بر ادامه حمایت از پ.ک.ک  به بهانه جلوگیری از بازگشت داعش را غیر قابل قبول و غیر منطقی خواند و افزود:  شبه نظامیان YPG بازوی نیروهای پ.ک.ک در سوریه هستند و هر سلاحی که آمریکایی ها به این گروه های تروریستی ارسال می کند، به واقع امنیت ملی ما را تهدید می کند و بی تردید هر گونه حمایت از نیروهای کُرد سوریه در واقع حمایت از پ.ک.ک محسوب می شود.
روزنامه استار روز سه شنبه در خبری نوشت: سه روز پس از سخنان تلفنی ترامپ با اردوغان و اعلام توقف ارسال سلاح به پ.ک.ک، ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه و آسیای مرکزی، بیش از یکصد کامیون سلاح از مرز عراق به شمال سوریه ارسال کرده و به نیروهای YPG تحویل داد.
به نوشته این رسانه، برخی از دولتمردان آمریکایی به ویژه مقامات ارشد وزارت دفاع (پنتاگون) در مصاحبه های خود با شبکه های تلویزیونی و نشریات مختلف، علت تداوم حمایت از متحدین کُرد خود در سوریه را جلوگیری از بازگشت گروه تروریستی داعش به منطقه عنوان کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، روسای جمهوری ترکیه و آمریکا در گفت و گوی تلفنی جمعه گذشته، ضمن تاکید بر تقویت روابط دو کشور، در مورد مبارزه مشترک با تمامی گروه‌های تروریستی از جمله داعش، پ.ک.ک و گروه گولن به توافق نظر رسیدند.
اردوغان پس از این مذاکره تلفنی عکس مربوط به گفت و گوی تلفنی خود با ترامپ را در توییتر منتشر کرد و نوشت: ‘گفت و گوی مفیدی را با آقای ترامپ انجام دادیم.’
کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه ای درباره گفت و گوی تلفنی ترامپ و اردوغان روسای جمهوری آمریکا و ترکیه اعلام کرد: ترامپ درباره پایان عملیات رقه و گذر به مرحله برقراری ثبات برای ممانعت از بازگشت داعش و توازن مورد انتظار برای حمایت نظامی از شرکای آمریکا در سوریه با اردوغان مذاکره کرده است.
در عین حال وزیر امور خارجه ترکیه نیز در مصاحبه با خبرنگاران، بخش هایی از محتوای این مذاکره تلفنی مهم را تشریح کرد و گفت: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که از این پس به یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) هیچ سلاحی ارسال نخواهد شد.
مولود چاووش‌اوغلو افزود: ‘ترامپ به صراحت اعلام کرد که دستور داده است از این پس به ی.پ.گ هیچ سلاحی تحویل داده نشود و این فضاحت باید خیلی پیش از این به پایان می رسید.’

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی