سایز متن   /

نخست وزیر ترکیه بر این باور است که فعالیت‌های گروه تجزیه طلب پ ک ک در داخل خاک ترکیه رو به پایان است.

به گزارش کورد پاریز بینالی ایلدریم نخست وزیر ترکیه امروز جمعه در سخنانی تاکید کرد: پایان فعالیت های گروه تروریستی پ ک ک در داخل ترکیه بسیار نزدیک است.

وی در ادامه تصریح کرد: می توانیم به سادگی بگوییم که هیچ گونه امکانی برای قدرت یافتن مجدد گروه تروریستی پ ک ک در ترکیه وجود ندارد. پایان فعالیت های سازمان تروریستی پ ک ک بسیار نزدیک است.

از سال ۱۹۸۴ میلادی که درگیری های مسلحانه بین پ ک ک و ارتش ترکیه آغاز شده، ده ها هزار نفر کشته شده اند، تنها در جولای ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۱۲۰۰ نفر در این درگیری ها کشته شدند.

پس از آنکه مذاکرات صلح در جولای ۲۰۱۵ به بن بست رسید و پ.ک.ک پایان آتش بس یکجانبه را اعلام کرد، خشونت و درگیری در مناطق کردنشین ترکیه بار دیگر شدت یافت. نیروهای نظامی ترکیه با شدت تمام و به شکلی خشونت بار علیه شبه نظامیان شهری پ ک ک وارد عمل شد. این شبه نظامیان پشت سنگرها و موانع احداث شده در محلات مسکونی شهرهای جنوب شرق ترکیه که عمدتاً کردنشین هستند، مستقر شده بودند. این درگیری ها منجر به ویرانی مناطق شهری و آوارگی هزاران نفر از مردم عادی شد. در جبهه ی سیاسی هم صدها تن از اعضای حزب دموکراتیک خلق (ه د پ) از جمله دو رئیس مشترک آن به اتهام همکاری با پ ک ک پشت میله های زندان انداخته شدند و همزمان اداره ی ده ها نهاد دولتی و شهرداری ها در مناطق کردنشین به افراد مورد اعتماد و انتصابی دولت ترکیه سپرده شد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی