سایز متن   /

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) گفت در جریان سفر به مسکو با همتای روس خود درباره بحران سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

اردوغان طی نشست خبری پیش از سفر به روسیه، گفت:  حل بحران سوریه اولویت اصلی ترکیه و در دستور کار گفت‌وگو با پوتین است، اردوغان افزود: هیچ کشوری مرزی به بلندی ۹۱۱ کیلومتر ترکیه با سوریه ندارد و کشور ما از این بحران آسیب دیده است. باید مرزها امن شود.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه مذاکرات موازی را با نمایندگان دولت و معارضان سوریه برگزار کرده‌اند، تاکید کرد سوریه فقط ادلب نیست و مناطقی چون منبج که شهری عربی است – و اکنون در اشغال شاخه نظامی گروه پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG  است – یا شهر عفرین، نیز در دستور کار است.

اردوغان با اشاره به عملیات «سپر فرات» در شمال سوریه و تصرف شهرهای جرابلس و الباب گفت ترکیه اکنون ۲۰۰۰ کیلومتر مربع را کنترل می‌کند اما دولت مرکزی، روسیه و ما باید منبج را کنترل کنیم نه پ.ک.ک.

سران پ.ک.ک بر این تصور بودند که با عبور از رودخانه فرات و تصرف شهر منبج در غرب این رودخانه که حمایت هوایی آمریکا را به همراه داشت، می توانند منطقه کُردی کوبانی و جزیره را به دیگر منطقه کُردی با نام عفرین متصل کنند و کنترل منطقه وسیعی از نوار مرزی بین سوریه و ترکیه را در دست بگیرند ، اما تشکیل کمربند کُردی در مناطق شمالی سوریه اکنون با مخالفت ترکیه و حتی آمریکا مواجه شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی