سایز متن   /

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه  آمریکا را به حمایت از پ.ک.ک در سوریه و تلاش برای محاصره ترکیه متهم کرد و گفت: ‘کسی نمی تواند ما را فریب دهد، ما دولت قبیله ای نبوده و نیازمند شما نیستیم.’

به گزارش کورد پاریز رجب طیب اردوغان روز پنجشنبه در جمع استانداران ترکیه در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا افزود: قابل باور نیست کریدوری که تلاش می شود در جنوب مرزهای ترکیه با محوریت شاخه گروه تجزیه طلب پ.ک.ک در سوریه تشکیل شود، برای مبارزه با داعش است و این ادعا دروغ است چرا که این گذرگاه برای حمایت از تروریست ها و محاصره ترکیه ایجاد می شود.
وی بیان کرد: کسانی که سوریه را تبدیل به بازار فروش سلاح کرده و قاتلان را به اسلحه مدرن مجهز می‌کنند، این اقدامات را به عشق دموکراسی انجام نمی‌دهند و اینها بویی از دموکراسی نبرده اند.
وی خطاب به مقامات آمریکایی گفت: زمانی که ما از شما در قبال پرداخت پول، سلاح می خواهیم به کنگره ارجاع می دهید، اما به گروه تروریستی پ.ک.ک اسلحه رایگان تحویل می دهید و دلیل این کار نیز محاصره ترکیه از سمت جنوب است.
وی بدون نام بردن از آمریکا گفت: رژیم(آمریکا) به پ.ک.ک می گوید در کنارتان هستیم، به بارزانی می گوید در کنارتان هستیم و اکنون مشخص شده است که شاخه پ.ک.ک در سوریه یا همان حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) نیز که با بارزانی اختلاف داشت، می گوید که ما با هم هستیم.
اردوغان اضافه کرد: توطئه های پلید زیادی برای جلوگیری از پیشرفت ترکیه توسط بازیگران مختلف انجام می شود و برخی وقتی می‌ببیند که ترکیه سر تعظیم فرو نمی‌آورد، دیگر نمی دانند چکار کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی