سایز متن   /

روزنامه ینی شفق ترکیه نوشت: مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق ۴۰۰ شرکت تولیدی و تجاری مختلف در ترکیه راه اندازی کرده که با تأمین مالی وی فعالیت می کنند.

به گزارش کورد پاریز این روزنامۀ نزدیک به دولت ترکیه در وب سایت خود نوشت: بیش از ۴۰۰ شرکت از جمله در استان های غازی آنتپ و مرسین، با تأمین مالی بارزانی فعال است که در این میان ۲۵۰ شرکت فقط در استان غازی دایر شده است.
بنا به نوشته این رسانه، این شرکت ها اغلب در زمینۀ مواد غذایی، کشاورزی، مسکن، صنایع لجستیکی و نفت فعال بوده و در مناطق صنعتی یا مناطق آزاد، از سیاست های تشویقی دولت ترکیه هم استفاده می کنند.
به گزارش ایرنا، این خبر در حالی منتشر و اعلام می شود که ترکیه به خاطر برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان در روز ۲۵ سپتامبر، از دست بارزانی خشمگین شده و تهدید کرده است که اقلیم کردستان را از نظر اقتصادی تحریم کرده و صادرات نفت اقلیم را متوقف خواهد کرد.
کارشناسان معتقدند وابستگی اقتصادی متقابل ترکیه و اقلیم کردستان به یکدیگر به حدی است که ترکیه از تحریم اقتصادی تنبیهی اقلیم متضرر خواهد شد و از همین رو رغبتی به تحریم اقتصادی ندارد.
نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه روز گذشته اعلام کرد که تحریم اقلیم کردستان اقدامی اشتباه است و برای ترکیه که می خواهد کانون تجارت منطقه باشد، خطرناک محسوب می شود.
وی وضعیت تجارت با اقلیم را عادی توصیف کرد و هدف وزارت خانه خود را تضمین جریان عادی این مبادلات با اقلیم کردستان عنوان کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی