سایز متن   /

«بریت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش پس از دیدار با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که پیشنهاد جایگزینی برای همه پرسی به بارزانی ارائه و منتظر پاسخ هستیم.

به گزارش کورد پاریز وی که در یک نشست مطبوعاتی سخن می گفت بدون اشاره به محتوای طرح پیشنهادی به بارزانی افزود: طرح جایگزینی را که رئیس اقلیم کردستان برای همه پرسی می‌خواست به وی ارائه کردیم. به محتوای آن اشاره نمی کنم و منتظر پاسخ بارزانی می مانیم.
به گفته مک‌گورک، این طرح مشوق ادامه مذاکرات بین اربیل و بغداد بوده و بارزانی به این امر تشویق شده است.
نماینده آمریکا گفت: ائتلاف مبارزه با داعش مخالف همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق است و از آن حمایت نمی کند.
وی ادامه داد:ما از گروهها می خواهیم به جنگ مبارزه با داعش در حویجه متمرکز شوند،نباید اجازه دهند جنگ و بحران در منطقه درست شود.
وی تاکید کرد:هیچ حمایت بین المللی از همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق وجود ندارد و هیچ یک از نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش از این اقدام حمایت نمی کنند.
مک گورک از رهبران کرد عراقی خواست هرچه سریعتر به طرح پیشنهادی پاسخ دهند، چرا که تمایلی برای ایجاد تنش در منطقه وجود ندارد.
بر اساس این گزارش،به رغم تاکید ها بر ارائه پیشنهاد جدید که جایگزین همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق شود، بارزانی در جمع مردم زاخو گفت که اگر جایگزینی‌منطقی وجود نداشته باشد همه پرسی در تاریخ تعیین شده برگزار خواهد شد.
همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق براساس توافق بارزانی با شماری از احزاب کرد عراقی قرار است ۲۵ سپتامبر برابر با سوم مهرماه سال جاری برگزار شود.
طرح موضوع این همه پرسی از سوی رئیس اقلیم کردستان عراق با واکنش منفی داخلی و جهانی روبه رو شده است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی