سایز متن   /

رئیس فدراسیون انجمن ترکمن‌های عراق: با توجه به مخالفت اعراب، شیعیان، ترکمن‌ها و حتی مسیحیان سراسر عراق با برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان، آن موجب جنگ، اختلاف و قتل‌عام در این منطقه می‌شود.

 به گزارش کورد پاریز،  آیدین بیاتلی٬ رئیس فدراسیون انجمن ترکمن‌های عراق در گفتگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت که برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق به جای کمک به برقراری صلح، منجر به بروز جنگ، اختلاف و قتل‌عام در این منطقه خواهد شد.

وی با بیان این که به آتش کشیده شدن دفاتر ثبت اموال در کرکوک و منطقه ترکمن‌ها در گذشته توسط کردها نشانه‌هایی از وقایع امروز است گفت که طی ۱۵ سال گذشته مورد تبعیض قرار گرفته‌اند.

بیاتلی با اشاره به قطعیت برگزاری همه‌پرسی اظهار داشت: “اعراب، شیعیان، ترکمن‌ها و حتی مسیحیان سراسر عراق مخالف برگزاری آن در شمال این کشور هستند. بر افراشته‌شدن پرچم‌های بیگانگان در کنار پرچم کردها٬ برادران کرد ما را به سوی تنهایی سوق داده است”.

وی ادامه داد: “۳ میلیون ترکمن در عراق به سر می‌برند. تنها خواسته ما توسعه عراق بوده و هست و با تکیه بر اختلافات و نژاد‌پرستی نمی‌توانیم به نتیجه‌ای برسیم”.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی