سایز متن   /

جنبش تغییر (گوران) و جماعت اسلامی کردستان عراق (کومه لی ئیسلامی) تشکیل جلسه داده و یک بار دیگر خواستار تعویق زمان برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق شدند.
به گزارش کورد پاریز، دو حزب جنبش تغییر و جماعت اسلامی کردستان عراق دوشنبه‌ ۴ سپتامبر، در دفتر مرکزی جماعت اسلامی کردستان دیدار در پایان اقدام به انتشار بیانیه ای کردند.
در این بیانیه دو طرف ضمن اشاره به لزوم بازگشایی پارلمان کردستان و ادامه فعالیت های این نهاد قانونی بر لغو قانون های مربوط به ذخیره حقوق و پس از آن تلاش جدی در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم در اقلیم کردستان تاکید کردند.
هر دو حزب جنبش تغییر و جماعت اسلامی کردستان در بیانیه صادره خواستار تعویق زمان برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان و انجام آن در زمان مناسب شده، بر لزوم بازگشایی پارلمان کردستان و تهیه و تصویب قانون های لازم در این راستا و همچنین برگزاری انتخابات پارلمان و ریاست اقلیم کردستان در موعد مقرر تاکید کردند.
همچنین دو طرف ضمن بررسی کلی وضعیت سیاسی اقلیم کردستان، آمادگی خود را برای از سرگیری گفتگوها در راستای حل بحران های اقلیم کردستان اعلام کردند.
علی باپیر امیر جماعت اسلامی کردستان، عمر سید علی رهبر جنبش تغییر، عبدالستار مجید، ریبوار حمَد و انور سنگاوی اعضاء دفتر سیاسی جماعت اسلامی و عثمان حاجی محمود و جلال جوهر از جنبش تغییر نیز در این دیدار حضور یافتند.
درخواست مجدد این دو حزب برای موکول کردن برگزاری همه پرسی به زمانی مناسب در حالی است که دیگر احزاب اقلیم کردستان بر برگزاری این همه پرسی در وقت تعیین شده اصرار دارند.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی