سایز متن   /

وزیر کشور ترکیه گفت: اطلاعات جدیدی مبنی بر حمایت تسلیحاتی ایالات متحده از شاخه پ.ک.ک در سوریه موسوم به PYD به دست آورده ایم. آمریکا خواسته یا ناخواسته از پ.ک.ک حمایت می کند.
به گزارش کورد پاریز به نقل از روزنامه دیوار، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: اطلاعات جدیدی درباره حمایت های تسلیحاتی ایالات متحده آمریکا از شاخه پ.ک.ک در سوریه موسوم به PYD کسب کرده ایم. اطلاعاتی از متحدهای ما به دست رسیده است که چیزهای خوبی در آن وجود ندار. ما با تروریسم مبارزه می کنیم اما متحدین ما بر این عقیده هستند که باید از PYD حمایت تسلیحاتی کنند. در واقع آمریکا با حمایت های تسلیحاتی از بازوی نظامی پ.ک.ک در شمال سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق (YPG) خواسته یا ناخواسته، دانسته یا ندانسته به پ.ک.ک در داخل ترکیه کمک تسلیحاتی می کنند. در بسیاری از مواقع که عوامل پ.ک.ک دستگیر می شوند سلاح های آمریکایی را در دست آنها مشاهده می کنیم. ما ملت و دولتی هستیم که به تعهدات خود در قبال متحدهایمان عمل می کنیم. تا کنون ترکیه در قبال متحدان خود به هیچ عنوان سیاست های دوگانه اتخاذ نکرده، نمی کند و نخواهد کرد. ولی ما در برابر سیاست های دوگانه متحدان خود در قبال ما مجبور به اتخاذ تدابیر لازم هستیم. این طبیعی ترین حق ماست.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: متاسفانه بازی های گوناگونی علیه ملت و دولت ترکیه در جریان است. ولی هیچ کدامشان موفق نخواهند شد. ما اکنون در جرابلس، اعزاز و الباب حضور داریم. یک نماینده یا نظامی کشورهای غربی می توانند با شهروندان آنجا در قالب یک فرهنگ مشترک قرار بگیرند؟ امکان این مسئله وجود ندارد. اتحاد ما با شهروندان آن منطقه اتحادی نیست که اکنون به وجود آورده باشیم.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی