سایز متن   /

رئیس حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) اعلام کرد که ترکیه نباید اجازه برگزاری رفراندوم استقلال در کرکوک را بدهد چرا که این مسئله خیانت و فرومایگی است.
به گزارش کورد پاریز به نقل از روزنامه حریت، دولت باغچلی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در اظهاراتی با واکنش به تصمیم شورای استان کرکوک مبنی بر تصویب برگزاری رفراندوم استقلال کردستان عراق عنوان کرد: اضافه کردن کرکوک به رفراندومی که قرار است در شمال عراق برگزار شود خیانت و فرومایگی است. ترکیه نباید اجازه دهد تا چنین اقدامات و نگاه های خصمانه به وجود آمده و عملی شود.
وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: مدیران اقلیم کردستان عراق هنوز بر سر برگزاری رفراندوم استقلال در تاریخ ۲۵ سپتامبر اصرار می کنند. علاوه بر این در تاریخ ۲۹ آگوست شورای استانی کرکوک رای بر برگزاری این رفراندوم در این استان شمال عراق را نیز صادر کرده است که این مسئله به خیانت ها و فرومایگی های گذشته افزوده است.
باغچلی خاطرنشان کرد: ترکیه باید هر احتمال را بر اساس امنیت ملی و استراتژی خود در نظر گرفته و اجازه ندهد اقدامات خصمانه در مرزهای جنوبیش شکل بگیرد. ترکیه باید مرکز فتنه را از کار بیندازد. می خواهند ترکمن ها را از سرزمین خود جدا کنند. نباید اجازه این کار داده شود. زیرا کرکوک سرزمین اصلی ترک ها است.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی