سایز متن   /

منابع خبری از وخامت حال عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کردستان سوریه در زندان پ.ک.ک در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگاه rojavanews  که تحولات مناطق کردنشین سوریه را پوشش می دهد، یک منبع نزدیک به خانواده عبدالرحمان آپو سیاستمدار ناراضی کُرد و و عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان سوریه،  گفت:  عبدالرحمان در یک سلول انفرادی و در شرایط بسیار نامساعدی به سر می برد.

این منبع افزود: اعضای پ ک ک روزانه ، عبدالرحمان آپو را شکنجه می کنند و وی نیازمند مداوای پزشکی است اما شبه نظامیان پ.ک.ک  از ارائه خدمات به وی جلوگیری می کنند.

حزب دمکرات کردستان سوریه از احزاب عضو شبکه گسترده سازمان منتقد و رقیب پ.ک.ک “شورای میهنی کردهای سوریه”  موسوم به ENKS  است. پ.ک.ک فعالیت های شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به (ENKS) در مناطق کردنشین سوریه را به شدت محدود کرده و ده ها نفر از فعالان و کادرهای این شورا از سوی پیکارجویان پ.ک.ک بازداشت و روانه زندان شده اند.

 طبق گفته  ابراهیم برو رئیس شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به (ENKS) بیش از ۴۰ دفتر این شورا از سوی شاخه پ.ک.ک در سوریه تعطیل و یا به آتش کشیده شده است.

شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است، اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه محسوب می شود که رفتار و عملکرد پ.ک.ک در اداره مناطق کردنشین سوریه را به چالش کشیده است. شورای میهنی کردهای سوریه دارای یک بازوی نظامی ۱۵ هزار نفری با عنوان لشکر روژ است که نیروهای آن در اقلیم کردستان عراق دوره آموزشی خود را سپری کرده اند اما پ.ک.ک از ورود آنها به مناطق کردنشین شمال سوریه جلوگیری می کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی