سایز متن   /

گروه تجزیه طلب پ.ک.ک در سال ۲۰۱۷ توانسته است ۵۴ نفر را به این گروه جذب کند که کمترین میزان جذب نیرو از سوی پ.ک.ک در طول ۳۰ سال گذشته محسوب می شود.

به گزارش کورد پاریز به نقل از ینی اکید ، در جلسه اخیر شورای امنیت ملی ترکیه راهکارهای جدیدی برای سرکوب و تضعیف پ ک ک اتخاذ شد. در این جلسه “همراهی و همکاری خانواده های اعضای پ.ک.ک”  به عنوان بهترین و آسانترین راهکار برای ضربه زدن به پ ک ک  عنوان گردید، و بر همین اساس  مقرر گردید، یک اکیب از حقوقدانان و روانشناسان تشکیل شود تا با  خانواده هایی که فرزندانشان در پ ک ک هستند گفتگو کنند و با همکاری خانواده ها، افراد فریب خورده برای خروج از پ.ک.ک و بازگشت به آغوش خانواده، ترغیب شوند.

طبق آمارها از ابتدای سال ۲۰۱۷ تا کنون فقط ۵۴نفر جذب سازمان پ ک ک شده و در همین بازه زمانی بیش از ۵۰۰نفر از این گروه  جدا شده اند ، بیشتر جداشدگان با همکاری خانوادها برگشته اند .

این گزارش حاکیست مهمترین مانع برای بازگردانندن جوانانی که به پ.ک.ک پیوسته اند،  عدم ارتباط خانواده ها با فرزندان می باشد ، زیرا مسئولان گروه پ.ک.ک هرگونه ارتباط اعضاء با خانواده ها را ممنوع اعلام کرده اند.

از ابتدای امسال پ ک ک در ترکیه متحمل ضرباتی سنگینی شده است ،حملات بی امان ارتش ترکیه علیه مواضع پ ک ک در قندیل و شهرهای کردنشین سبب گردید عناصر سازمان با شکست روحی مواجه ،و تصمیم به جدایی از سازمان بگیرند و به همین علت آمار تسلیمی ها نسبت به گذشته روند افزایشی داشته است.

یکی دیگر از عوامل جدایی عناصر پ.ک.ک از این گروه، وجود تبعیض و ناعدالتی میان کادرهای گروه می باشد، عده ای از فرماندهان و سران پ.ک.ک در شمال عراق با بهترین امکانات رفاهی زندگی می کنند و برخی دیگر از کادرها از جمله انهایی که تازه جذب شده اند و بخصوص کادرهای ایرانی به مناطق عملیاتی و دور دست اعزام می شوند و این تناقض رفتاری سران پ ک ک باعث ناراحتی در میان کادرها و اعضا شده است.

محروم شدن اعضای گروه از ملاقات با خانواده و حصر اعضا در یک محیط ایزوله، به یکی از مشکلات اساسی برای این گروه تبدیل شده است.

قاسم دربو فرمانده عالیرتبه نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان مستقر در شنگال (سنجار) در استان نینوا در شمال عراق اعلام کرد: جدا شدن افراد از شاخه نظامی پ.ک.ک در منطقه موسوم به “یگان های مدافع شنگال ” ادامه دارد و تاکنون ۸۰۰ نفر از این گروه جدا شده اند و ۴۰۰ نفر آنها که به نیروهای پیشمرگه پیوسته اند در حال سپری کردن دوره های آموزشی هستند و ۲۰۰ نفر نیز به منازل خود مراجعه کرده اند ۲۰۰ نفر دیگر نیز به زودی آموزش خواهند دید و انتظار می رود افراد دیگری نیز از پ ک ک جدا شده و به نیروهای پیشمرگه ملحق شوند.

همچنین پایگاه خبری تحلیلی zhedar نوشت: پنج دختر که از محلات شنگال توسط نیروهای پ.ک.ک ربوده شده و در قندیل مسلح شده و به مراکز آموزش نظامی و سیاسی منتقل شده بودند، هنگامی که قصد فرار داشتند، از سوی نیروهای این گروه مورد تیرباران شدند. یکی از اعضای شورای شهر شنگال گفت: جسد ۵ دختر ترور شده ایزدی در یک گور دسته جمعی نزدیک یکی از کمپ های پ.ک.ک در منطقه قندیل دفن شده اند و دو تن از دوستان این ۵ دختر ایزدی فاش ساخته اند که آنها قصد فرار از قندیل را داشته اند و مخالف سیاست ها و شیوه زندگی پ.ک.ک بوده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی