سایز متن   /

شاخه سیاسی اپوزسیون سوریه مستقر در دوحه پایتخت قطر از سازمان ملل خواست نام شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به یگانهای مدافع خلق ( YPG)  را در لیست ترور قرار دهد زیرا ، این گروه مرتکب جنایات جنگی شده است .

 به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری باسنیوز اپوزسیون سیاسی سوریه در گزارش خود به سازمان ملل اعلام می کند: شبه نظامیان YPG در اکثر مناطق جنایات جنگی مرتکب شده‌ اند از این رو از سازمان ملل متحد می خواهیم نام یگانهای مدافع خلق را در لیست ترور قرار دهد و از آنجا که این گروه شاخه نظامی پ.ک.ک محسوب می شود، لازم است سازمان ملل نظارت بیشتری بر رفتار آن داشته باشد و درباره حقایق تحقیق کند.

هفته گذشته نیز محمد علی عیسی عضو “شورای ملی نیروهای اپوزیسیون” در سوریه اعلام کرد شاخه پ.ک.ک در سوریه در اداره مناطق کردنشین شمال سوریه به بن بست رسیده است و مردم به شدت از این گروه ناراضی اند.  به گزارش  Rojavanews محمد علی عیسی عضو “شورای ملی نیروهای اپوزیسیون” در سوریه گفت : پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه در زمینه های بهداشت، کشاورزی، اجتماعی و سیاسی شکست خورده و مردم را آوراه کرده و ترکیب جمعیتی منطقه را تغییر داده است.

دکتر کاوه عزیزی عضو شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) پیش از این در مصاحبه با سایت خبری تحلیلی وشه گفته بود: تلاش برای دستگیری سران و اعضای ما توسط شاخه پ.ک.ک در سوریه در سراسر مناطق کردنشین از سیملکا گرفته تا عفرین ادامه دارد . وی گفت: بیش از ۵۰ نفر از نیروهای کادر و فعالان شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) در زندان های پ.ک.ک بسر می برند.
شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS ، اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه است که رفتار و عملکرد پ.ک.ک در اداره مناطق کردنشین سوریه را به چالش کشیده است.
روزنامه thenation نیز اخیرا در مطلبی نوشت:: افراد سیاسی اگر از خود آنها (پ.ک.ک) نباشند به خارج از مرزها اخراج می شوند. لوله تفنگ را روی سر فعالین سیاسی و اجتماعی و نویسندگان گذاشته و با ترساندن و تهدید؛ مسیر رسانه آزاد را مسدود کرده و صدای آنها را خفه کرده و مردم عادی را از زندگی و خانه و کاشانه شان دور کرده و خانه هایشان را تخریب کرده است. خانه ترکمن ها را در روستای حمام الترکمن تخریب و آنها را مجبور کرده تا به جنوب ترکیه کوچ کنند.
با آغاز بحران سوریه، بر اساس یک توافق نانوشته ارتش سوریه به منظور تمرکز بر مبارزه با گروه های تکفیری در سایر مناطق سوریه، کنترل مناطق کردنشین شمال سوریه، یعنی سه منطقه‌ی از هم گسسته‌ی جزیره ، کوبانی و عفرین، را به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه واگذار کرد. ناظران تحولات سوریه معتقدند با توجه به پیروزی های اخیر ارتش سوریه در جبهه های همچون حلب، امکان خارج ساختن اداره مناطق کردنشین از دست پ.ک.ک بسیار بالاست، بویژه آنکه کردهای سوریه از نحوه اداره این مناطق از سوی پ.ک.ک ناراضی هستند .
بازداشت فعالان سیاسی و مدنی منتقد پ.ک.ک، نقض گسترده حقوق اقلیت های مذهبی، تغییر مواد درسی دانش آموزان و گنجاندن تفکرات لائیسیته و اندیشه های اوجالان در کتب درسی، فساد گسترده اداری، بیکاری و فقر از جمله معضلات مناطق کردنشین سوریه تحت کنترل پ.ک.ک است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی