سایز متن   /

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که اگر شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG نامش را هم تغییر دهد برای ما همان شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از رادیو نوا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قبل از سفرش به عربستان سعودی در فرودگاه آتاترک استانبول در نشستی مطبوعاتی درباره ی تغییر نام YPG  به “نیروهای سوریه دمکراتیک”  که گویا با مشاوره و راهنمایی آمریکا و سرهنگ رایموند توماس فرمانده نیروهای ویژه آمریکا صورت گرفته گفت:  ما به خوبی می دانیم که ماهیت و وابستگی این گروه ها چگونه است.  واحد های مدافع خلق (YPG) و “نیروهای سوریه دمکراتیک”   هردو دارای یک ماهیت هستند و هر دو شاخه های اقماری پ.ک.ک هستند و معلوم است از کجا آمده اند.

اردوغان افزود: موضوع اصلی تغییر نام نیست بلکه مهم ماهیت این گروه ها است. ما از همینجا و با اشراف و تسلط اطلاعاتی همه راتحت کنترل داریم و به خوبی می دانیم که آنها حتی بر سر آستین پیراهن هایشان نیز عکس رهبرشان (عبدالله اوجالان) را دارند. ما با تغییر اسم فریب نخواهیم خورد. نباید دوست ها یکدیگر را فریب دهند.

بنا به اعلام خبرگزاری آناتولی، تشکیلات YPG به سبب متهم شدن به ارتباط با گروه پ.ک.ک و به توصیه ژنرال رایموند توماس فرمانده نیروهای ویژه آمریکا نام خود را به ‘نیروهای سوریه دموکراتیک ”  تغییر داده است.
یگان‌های مدافع خلق سوریه(YPG)  همواره از سوی دولت ترکیه به عنوان شاخه سوری پ.ک.ک معرفی شده است.
خبرگزاری آناتولی به نقل از یک منبع آمریکایی اعلام کرد که این تغییر نام و قرار دادن عبارت دموکراتیک در اسم این تشکیلات نظامی با هدف جای دادن آنها در ترکیب گروه های سوری معارض در مذاکرات مربوط به تعیین آینده سوریه انجام شده است.
به نوشته این رسانه، یکی از اهداف دیگر این تغییر نام نیز تشکیل گروهی حامی ناتو و در تقابل با نیروهای فعال روسیه در سوریه از سوی آمریکاست.
ارسال تسلیحات از سوی دولت آمریکا به شاخه نظامی پ.ک.ک در شمال سوریه در ماه های گذشته، موجب بروز تنش بین آمریکا و ترکیه شده و روابط دو طرف را تا آستانه بحران سوق داده است.
ترکیه مدعی است که سلاح های ارسالی آمریکا به YPG  از طریق آنها در اختیار گروه پ.ک.ک در کوهستان قرار می گیرد و پ.ک.ک از طریق شاخه های اقماری خود در صدد تشکیل دولت محلی کُردی در شمال سوریه و جنوب مرزهای ترکیه است.
آمریکا اعلام کرده است که ارسال این سلاح ها با هدف مبارزه با داعش انجام شده و سلاح های تحویلی بعد از سرکوب داعش در منطقه، از گروه های کُردی پس گرفته خواهد شد.
قبل از آغاز عملیات آزادسازی شهر رقه سوریه از دست داعش توسط نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی ضد داعش با همراهی شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه،  ترکیه اعلام کرد که در این عملیات مشارکت نخواهد کرد چرا که YPG، تشکیلات تروریستی و شاخه سوری پ.ک.ک هستند.
ترکیه در مناطق جنوبی خاک خود ۹۱۰ کیلومتر با کشور سوریه مرز مشترک دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی