سایز متن   /

رئیس فرماندهی عملیات ویژه آمریکا با اشاره به این که در سال ۲۰۱۵ از ypg خواسته بود نام خود را تغییر دهد خواستار قطع ارتباط این نیروی کرد سوریه با حزب کارگران کردستان در ترکیه شد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از رویترز، ژنرال ریموند توماس رئیس فرماندهی عملیات ویژه آمریکا در سخنرانی خود در مجمع Aspen Security Forum در کلرادو گفت: در سال ۲۰۱۵ و قبل از تشکیل نیروی مشترک کرد و عرب سوریه به نام نیروهای سوریه دموکراتیک از نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق یا ypg خواسته بود نام و نشان خود را تغییر دهند.

وی افزود: در سال ۲۰۱۵ ypg را از نگرانی ترکیه درباره آنها آگاه ساختیم. به آنها رسما گفیتم در کنار نام ypg می خواهید به چه نامی شما را خطاب کنند؟ آنها یک روز بعد خود را نیروهای سوریه دموکراتیک خواندند.

این ژنرال ارشد آمریکایی اقدام نیروهای کرد را به اضافه کردن کلمه دموکراتیک در جلوی نام نیروهای سوریه (دموکراتیک) یک اقدامی زیرکانه از سوی کردهای سوریه دانست که یک مقدار به آنها اعتبار بخشید.

رئیس فرماندهی عملیات ویژه آمریکا هم مانند جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا از احتمال ادامه همکاری نظامی میان کشورش و نیروهای کرد سوریه خبر داد اما تاکید کرد ادامه رابطه میان ypg و پ.ک.ک می تواند مشکل آفرین باشد.

ترکیه می گوید هیچ تفاوتی بین YPG و پ.ک.ک وجود ندارد و YPG شاخه پ.ک.ک در سوریه است. آنکارا تاکید دارد که آمریکا در قبال گروه های تروریستی رفتار دوگانه ای را در پیش گرفته است و از یکسو پ.ک.ک را در فهرست سیاه گروه های تروریستی قرار داده اما در همان حال تسلیحات نظامی برای شاخه پ.ک.ک در سوریه ارسال می کند.

آمریکا در روزهای ۱۵ و ۲۰ ماه می سال ۲۰۱۷ تعداد  ۱۰۰ کامیون تجهیزات برای گروه مسلح وابسته به پ.ک.ک موسوم به «YPG» ارسال کرده است.
به گزارش کورد پاریز، بنا بر این گزارش کامیون های حامل این تجهیزات و تسلیحات قبل از ارسال به اطراف رقه در منطقه الحسکه در شمال سوریه بوده اند. منابع ترکیه ای اعلام داشته اند این کامیون ها از نقطه مرزی سیملکا از اقلیم کردستان عراق وارد مناطق تحت کنترل «پ.ک.ک» در خاک سوریه شده اند.
این کامیون ها حاوی سوخت، خودروهای زرهی نظامی، مهمات و مصالح ساخت و ساز سنگین هستند. روز ۷ ماه می با وجود مخالفت های ترکیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مجوز ارسال تسلیحات به شبه نظامیان وابسته به پ.ک.ک را صادر کرد.
ترکیه معتقد است هرگونه سلاحی که به شاخه های اقماری پ.ک.ک در سوریه می رسد تهدیدی است برای امنیت ملی این کشور.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی