سایز متن   /

در پی بالا رفتن احتمال حمله ارتش ترکیه به منطقه کردنشین عفرین که تحت کنترل پ.ک.ک قرار دارد هیاتی از این گروه بصورت مخفیانه با یک مقام عالیرتبه دولت بشار اسد دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از آوستا کورد، هیئتی از شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG با سفر به  دمشق با “علی مملوک” رئیس دفتر مرکزی سرویس امنیت ملی سوریه  دیدار کرده و درخصوص حمله احتمالی ارتش ترکیه به عفرین به بحث و گفتگو نشسته اند.

منبعی ویژه در مناطق کردنشین سوریه در اینباره گفته هردو طرف درباره تهدیدات ترکیه گفتگو کرده اند و سپس هیئت پ.ک.ک با هواپیمایی مخصوص و از یک مسیر امن به الحمیمیم رفته و با فرماندهان روسی در اینباره گفتگو کرده اند.

هر گاه پ.ک.ک در اداره مناطق کردنشین سوریه با تهدیدهای جدی مواجه می شود از دولت بشار اسد درخواست کمک می کند . پیش از این نیز پ.ک.ک در ملاقات با هیأتی از دولت دمشق که در پایگاه نظامی الحمیمیم واقع در استان لاذقیه سوریه انجام شد برای جلب رضایت دمشق از ۶ منطقه کردنشین در شمال سوریه عقب نشینی کرد و کنترل آنها را بار دیگر به دولت بشار اسد واگذار کرد.

با آغاز بحران سوریه، بر اساس یک توافق نانوشته ارتش سوریه به منظور تمرکز بر مبارزه با گروه های تکفیری در سایر مناطق سوریه، کنترل مناطق کردنشین شمال سوریه، یعنی سه منطقه‌ی از هم گسسته‌ی جزیره ، کوبانی و عفرین، را به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه واگذار کرد.

پ.ک.ک در تلاش است تا با اشغال برخی مناطق عرب نشین در شمال سوریه این سه منطقه کردنشین شمال سوریه را به یکدیگر متصل کند اما ترکیه ایجاد کمربند کُردی از سوی پ.ک.ک در مناطق شمال سوریه را خط قرمز خود می داند.

«فکری ایشیک»، وزیر دفاع ترکیه هفته گذشته در مصاحبه با شبکه دولتی «تی آر تی» اعلام کرد که کشورش در صورت لزوم، برای اجرای عملیات نظامی در شهرستان مرزی «عفرین» در شمال غرب استان حلب در شمال غرب سوریه که تحت کنترل شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه (YPG) می باشد، هیچ گونه تردیدی نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع ترکیه ضمن تاکید بر این که کشورش از حق نابودی منبع هر گونه تهدیدی علیه خود برخوردار است، خاطر نشان ساخت که اگر عفرین به یک تهدید مداوم تبدیل شود، هر آن چه لازم باشد را انجام خواهند داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی