سایز متن   /

نماینده کرد دیاربکر در پارلمان ترکیه از حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) گفت: من هرگز از مشی مسلحانه و روش های خشونت آمیز برای احقاق حقوق کردها حمایت نکرده ام و خشونت گروههای کرد را نیز محکوم کرده ام.

به گزارش کورد پاریز به نقل از روزنامه Diken، آلتان تان، نماینده کرد دیاربکر در پارلمان ترکیه از حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به اشتباه بودن سیاست های دولت در قبال کردهای ترکیه، گفت: تفکرات و اندیشه هایم را با رجب طیب اردوغان و بیش از وی با عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه درمیان گذاشته بودم. صراحتا به آنان نیز بیان کرده ام سیاست هایی که از سوی دولت در قبال کردها در پیش گرفته شده است اشتباه بوده و این مسئله تنها از طریق دموکراسی حل خواهد شد. من در هیچ دورانی به هیچ گروه و سازمانی وابسته نبوده ام. هیچ گاه از گروه های مسلح حمایت نکردم. همان گونه که مخالف استفاده دولت از گروه های مسلح غیرقانونی بوده ام به کارگیری خشونت از سوی گروههای کرد را نیز تایید نکرده و مخالف آن بودم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل پرونده علیه وی توسط دستگاه قضایی ترکیه به اتهام حضور در مراسم تعزیه یک نظامی پ.ک.ک در سال ۲۰۱۱ میلادی گفت: در دفاعیه بنده در خصوص این پرونده نوشته شده است که در این مراسم دعا خوانده و تجمعی را که برای تظاهرات آماده می شد را آرام کرده و پراکنده کرده ام. در این مراسم هزاران تن حضور پیدا کرده بودند. حتی نمایندگان حزب عدالت و توسعه نیز بودند. این حضور ربطی به تبلیغ برای گروه های تروریستی ندارد. در طول عمرم تبلیغی برای گروه و سازمانی انجام نداده ام. من آن تجمع را آرام کرده و بعد از خواندن دعا مردم را به آرامش فراخواندم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی