سایز متن   /

یک کارشناس حوزه نفتی در سوریه که خود مدتی در این حوزه مشغول فعالیت بوده در گفتگو با خبرگزاری آک ایتالیا گفت: شاخه سیاسی پ.ک.ک در سوریه موسوم به PYD  کنترل ۵۰ درصد از نفت سوریه را در اختیار دارد.

به گزارش کورد پاریز این کارشناس حوزه نفتی که خواسته نامش فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری آک ایتالیا افزود: شاخه پ.ک.ک در سوریه توان پالایش کردن و بازاریابی و فروش نفت را ندارد و پ.ک.ک در سال ۲۰۱۵ تلاش کرد تا با وارد کردن کارشناسان این حوزه از خارج پالایشگاه کوچکی تاسیس کنند اما موفق نشد .

یک منبع دیگر به خبرگزاری ایتالیایی آک گفت: پ.ک.ک چاه های نفتی منطقه حسکه را در اختیار خود گرفته که شامل چاه های نفت الرمیلان، المالکیه، سویدیه، کراتشوک، جبسه، کبیه و تشرین است. در این مراکز روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت خام تولید می شود که از محل فروش آن روزانه ۲۵۰ هزار دلار  نصیب پ.ک.ک می شود.

 از سوی دیگر گروه تکفیری – تروریستی داعش چاه های نفت شهر دیرالزور را که روزانه ۱۵ هزار بشکه نفت دارند را در اختیار دارد و استاندار سابق رقه و نزدیک به داعش به عنوان میانجیگر بین پ.ک.ک و داعش عمل می کند تا هر دو گروه بتوانند در زمینه بازاریابی و فروش نفت فعالیت کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی