سایز متن   /

بکیر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه گزارش اتحادیه اروپا علیه ترکیه را سیاسی خوانده و گفت: گزارش اتحادیه اروپا از نظر ما اعتباری نداشته و با همراهی تروریست ها تهیه شده است.

به گزارش کورد پاریز نقل از خبرگزاری آناتولی، بوزداغ ضمن محکوم کردن گزارش اتحادیه اروپا علیه ترکیه افزود: گزارش تهیه شده علیه ترکیه سرشار از دروغ و تهمت پراکنی بوده و ارزش و اعتباری ندارد.
وی گزارش اخیر پارلمان اروپا را نزدیک به دیدگاه گروه های تروریستی در خصوص ترکیه نزدیک دانست و بیان کرد: تهیه کنندگان این گزارش در قندیل با نیروهای پ.ک.ک و در پنسیلوانیا با گولن همدست بوده اند و باید آشکارا بگویم که این گزارش با تایید گروه های تروریستی تهیه و منتشر شده است.
وزیر دادگستری ترکیه خطاب به پارلمان اروپا گفت: استدلال های شما علیه ترکیه همان استدلال گروه تروریستی پ.ک.ک و تشکیلات کودتاگر گولن است و شما از گروههای تروریستی حمایت می کنید اما بدانید ملت ترکیه این دو رویی شما را دیده و پاسخ شایسته ای به شما خواهد داد.
طرح توقف مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه در نشست مجمع عمومی این اتحادیه در شهر استرازبورگ فرانسه پیشنهاد شده بود، روز پنجشنبه با ۶۴ رای منفی، ۴۷۷ رای مثبت و ۹۷ رای ممتنع از مجموع ۶۳۸ عضو پارلمان اروپا به تصویب رسید.
درخواست رسمی ترکیه برای پیوستن به جامعه اروپا که بعدها به اتحادیه اروپا تغییر نام یافت، در ۱۴ آوریل ۱۹۸۷ ارائه شد و ترکیه از ۱۲ دسامبر ۱۹۹۹ به طور رسمی به عنوان نامزد عضویت در اتحادیه شناخته شده مذاکرات برای الحاق ترکیه از ۳ اکتبر سال ۲۰۰۵ آغاز شد.
برخی کارشناسان عقیده دارند که سیاست های دولت ترکیه در سرکوب مخالفان و جاه طلبی های برخی از مسوولان آنکارا و نقض آزادی عقیده و بیان موجب سردی مناسبات این کشور با اتحادیه اروپا و مانع پیوستن ترکیه به این اتحادیه شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی