سایز متن   /

رئیس جمهور ترکیه اقلیم کردستان عراق را تهدید کرد که از برگزاری رفراندوم استقلال پشیمان خواهد شد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از حریت، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی France 24 در اظهاراتی مهم با اشاره به رفراندوم استقلال کردستان عراق گفت: قبل از هر چیزی برگزاری چنین رفراندومی در اربیل را درست نمی دانم و این مسئله را با مقامات محلی شمال عراق در میان گذاشته ام. زیرا در آینده مدیران محلی شمال عراق از برگزاری این رفراندوم پشیمان خواهند شد. چون علاوه بر این که بارزانی و مدیران محلی شمال عراق برای چنین رفراندومی هنوز آماده نیستند؛ این موضوع یک اقدام بر علیه تمامیت ارضی کشور عراق است. تمام دغدغه و مسئله برای من حفظ تمامیت ارضی عراق است. ولی برگزاری چنین رفراندومی به معنی آغاز تجزیه این کشور خواهد بود. این مسئله را دیگران نیز ادامه خواهند داد.

وی درخصوص بحران شمال سوریه نیز تصریح کرد: اول از همه این را باید قبول کنیم؛ گروه های تروریستی که آمریکا با آنان در حال همکاری است هر لحظه برای ما یک تهدید به حساب می آیند. پ.ی.د و ی.پ.گ شاخه های سیاسی و نظامی پ.ک.ک در سوریه هستند. هر دوی آنها گروه های تروریستی هستند و ما مدارک کافی برای اثبات همکاریشان با پ.ک.ک را داریم.

اردوغان با اشاره به سخنان وزارت دفاع آمریکا مبنی بر پس گرفتن سلاح ها از ی.پ.گ بعد از عملیات رقه خاطرنشان کرد: بهتر است کسی دیگر را فریب ندهند. باور کردن این مسئله غیر ممکن است. این سلاح ها به پ.ی.د داده شده و در نزد آنان خواهد ماند. در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما برخی از این سلاح های آمریکا به دست داعش افتاده بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی