سایز متن   /

در پی بالا رفتن احتمال ورود ارتش ترکیه به منطقه کردنشین عفرین در شمال سوریه، پ.ک.ک از روسیه خواست از حمله احتمالی ترکیه برای تصرف عفرین جلوگیری کند.

به گزارش کورد پاریز، بر اساس برخی گزارشها، ترکیه نیرو و تجهیزات نظامی در مرز این کشور با سوریه و شمال منطقه کردنشین عفرین مستقر کرده است. این کشور تهدید کرده است ممکن است به عفرین حمله کند. نیروهای ترکیه در چند روز گذشته برخی مواضع شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به ypg را در شمال سوریه گلوله باران کرده اند. برخی مقامات کرد سوریه هشدار داده اند تهدید ترکیه جدی است و این کشور قصد دارد عفرین را اشغال کند.

عبدالسلام علی، از اعضای ارشد پ.ک.ک در سوریه به روزنامه نزاوسیمایا گازت روسیه گفته است کردها خود را برای دفاع از عفرین در مقابل تهاجم ترکیه آماده می کنند.

وی افزود: در عین حال کردها از ترکیه و آمریکا انتظار دارند در مقابل این تهدید ساکت ننشینند و روسیه به این اقدام احتمالی ترکیه پاسخ دهد.

این مسئول پ.ک.ک  هشدار داد ترکیه برای تصرف کل منطقه کردنشین سوریه در شمال این کشور برنامه ریزی کرده است.

فرهاد پاتیف از اعضای کنگره میهنی کرد نزدیک به پ.ک.ک نیز از سکوت روسیه در قبال تحرکات نظامی ترکیه در مرز سوریه ابراز نگرانی کرد و خواستار واکنش این کشور به حمله احتمالی ترکیه شد.

با آغاز بحران سوریه، بر اساس یک توافق نانوشته ارتش سوریه به منظور تمرکز بر مبارزه با گروه های تکفیری در سایر مناطق سوریه، کنترل مناطق کردنشین شمال سوریه، یعنی سه منطقه‌ی از هم گسسته‌ی جزیره ، کوبانی و عفرین، را به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه واگذار کرد.

پ.ک.ک در تلاش است تا با اشغال برخی مناطق عرب نشین در شمال سوریه این سه منطقه کردنشین شمال سوریه را به یکدیگر متصل کند اما ترکیه ایجاد کمربند کُردی از سوی پ.ک.ک در مناطق شمال سوریه را خط قرمز خود می داند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی