سایز متن   /

پلیس اروپا اعلام کرد که ازنیمه دوم سال ۲۰۱۶ پ.ک.ک در دامنه های کوه آلپ در خاک سویس کمپ هایی برای آموزش ایدئولوژیک جوانان ایجاد کرده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری ینی آکیت ترکیه، تشکیلات پلیس اروپا (Europol) در گزارش ۲۰۱۷ خود به فعالیت های گروه پ.ک.ک اشاره کرده و مدعی شده است: در سال ۲۰۱۷ پ.ک.ک فعالیت هایی در کشورهای اروپایی داشته است.

در این گزارش آمده است: پ.ک.ک از نیمه دوم سال ۲۰۱۶ فعالیت های خود را در کشور سوئیس افزایش داده و در راستای این فعالیت ها کمپ هایی را در دامنه کوه های آلپ در سوئیس تاسیس کرده که در این کمپ ها به آموزش های ایدئولوژیک جوانان می پردازد.

این برای دومین بار طی سه ماه اخیر است که فعالیت های علنی پ.ک.ک در کشور سوئیس خبرساز شده است. در ماه آوریل سال جاری میلادی پ.ک.ک در شهر برن سوئیس یک تظاهرات اعتراضی علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برگزار کرد که در آن اردوغان به قتل تهدید شده بود. در تظاهرات طرفداران پ.ک.ک در شهر برن پایتخت سوئیس، تابلوی بزرگی از عکس اردوغان و اسلحه کلت در کنار سر او در دست داشتند. بر روی این تابلو نوشته شده بود: اردوغان را با اسلحه اش بکشید. پس از آن بود که وزارت امور خارجه ترکیه، سفیر سوئیس در آنکارا را در اعتراض به تظاهراتی در برن علیه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور احضار کرد.

پیش از این بینالی ایلدریم نخست وزیر ترکیه با انتقاد از موضع دوگانه کشورهای اروپایی در قبال پ.ک.ک گفت: کشورهای اروپایی از یکسو گروه پ.ک.ک را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده اند و از یکسو از این گروه حمایت می کنند.  بینالی ایلدریم گفت:  آلمان، هلند، اتریش و سوئیس همچنان بر حمایت از پ.ک.ک به عنوان یک گروه تروریستی و تجزیه طلب مصمم هستند و در این زمینه اتفاق نظر دارند، اما برای شهروندان ما مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی