سایز متن   /

حزب دمکراتیک خلق (HDP) از احزاب وابسته به پ ک ک در شهر دیاربکر ترکیه مدارس قرآنی را تخریب می کند.
به گزارش کورد پاریز به نقل از furkan haber ، در پی تخریب مدارس قرآنی در محله چنار در شهر دیاربکر مردم به حزب دمکراتیک خلق ها(شاخه سیاسی پ ک ک در ترکیه ) اعتراض کردند. قبلا با یک پروژه معماری یک ساختمان سه طبقه که در طبقه اول اموزشگاه تدریس قران بود و در طبقه دوم محل تعزیه و طبقه سوم هم برای مسجد تاسیس شده بود و با تصمیم گیری شهرداری چنار که وابسته به حزب دمکراتیک خلق ها می باشد یک باره محل آموزشگاه تخریب گردید .

این رفتار حزب دمکراتیک خلقها سبب نارضایتی اهالی منطقه شده است ، مردم این رفتار شهرداری را بی احترامی به تعلیم آموزه های قرآنی میدانند و بشدت از رفتار مسئولان حزب دمکراتیک خلق ها ناراضی می باشند و علی رغم این اعتراضات هیچ یک از مسئولان حزب دمکراتیک خلقها جوابی نداده اند
ضدیت پ.ک.ک با دین نشأت گرفته از افکار و اندیشه های عبدالله اوجالان رئیس زندانی این گروه است. با توجه به نگاه الحادی اوجالان به مقوله ی دین، نفی نظام خانواده در تفکرات اوجالان و نیز حاکم بودنِ ایده های مارکسیستی بر چارچوب فکری وی، اکثر خانواده های کُرد در ترکیه از تاثیرگذاری اینگونه تفکرات بر فرزندانشان نگران هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی