سایز متن   /

شبه نظامیان پ.ک.ک از رفت و آمد نیروهای پیشمرگه وابسته به حزب دمکرات کردستان عراق در برخی مناطق شنگال (سنجار) در استان نینوای عراق جلوگیری کردند.
به گزارش کورد پاریز به نقل از باسنیوز،  ویس نایف رئیس شورای شهر شنگال می‌گوید : اعضای پ.ک.ک در منطقه خانه سور از توابع شنگال برای نیروهای پیشمرگە ایجاد مشکل می‌کنند و رفت و آمد بە بعضی از مناطق را نیز قطع کردەاند.
وی افزود: پ.ک.ک از رفت و آمد نیروهای پیشمرگە در خانە سور جلوگیری می کند و همزمان پ.ک.ک تعدادی از بناهای حکومتی را تصرف و از این بناها در جهت اهداف تشکیلاتی استفادە می‌کند.
به گفته ویس نایف پ.ک.ک از بازگشت آوارگان به شنگال و اطراف آن نیز ممانعت بە عمل می‌آورد و در منطقە مرزی خانەسور و مناطق کردنشین سوریه و در بخشی از راه‌های اصلی اقدام بە ایجاد پست ایست بازرسی کردە است.
پس از نوامبر ۲۰۱۵ و آزادی شنگال از دست گروهک داعش ، پ.ک.ک با تشکیل چندین گروه شبه نظامی وابسته به خود در شنگال که عمدتا کردهای غیر بومی در آنها عضویت دارند، مقابله با تهدیدهای دوباره داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست . ناظران سیاسی می گویند پ.ک.ک از طریق شهر شنگال که در موقعیت استراتژیکی مهمی در مرز عراق با سوریه قرار دارد با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است و به همین دلیل حاضر به ترک شنگال نیست.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی