سایز متن   /

رئیس جمهور عراق ضمن تقدیر از کمک های سریع ایران به عراق پس از یورش داعش به بیان دیدگاه های خود درباره موضوعات مختلف منطقه ای و داخلی این کشور پرداخت.

فواد معصوم رئیس جمهور عراق در گفتگو با روزنامه الحیات درباره نقش ایران در عراق بیان کرد: ایران کشور دوست ما است. ما ۱۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با ایران داریم و در اولین روزی که داعش به ما یورش برد و موصل را اشغال کرد، ایران به ما کمک و مساعدت کرد. این نقش ایران برای ما ارزشمند است زیرا ممکن بود که داعش به اربیل و بغداد برسد. ایران وارد عرصه شد. هنگامی که ما دوست داریم روابطمان با ایران خوب باشد به این مفهوم نیست که به بقیه کشورها از نگاه ایران بنگریم همانطور که به ایران از دیدگاه دیگران نمی نگریم. ما با طرفی ضد طرف دیگر نخواهیم بود تا برای خود مشکلات جدید درست کنیم. امروز باید از همه آنچه مشکل ایجاد می کند باید دوری کنیم.

فواد معصوم درباره حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق بیان کرد: نیروهای  ترکیه بدون موافقت ما  وارد شده اند. هنگامی که موصل آزاد شود آنگاه ما حرف خواهیم داشت زیرا آنها با موافقت عراق وارد نشده اند و توافقی برای ورود آنها نیست. همه مسئولان عراقی هر گونه توافق یا درخواست برای ورود آنها را رد کرده اند.

درباره حملات ترکیه به پ ک ک نیز گفت: این به رژیم سابق بر می گردد که توافق میان دو کشور برای ورود به عمق ۲۰ کیلومتری کشور دیگر وجود داشت. این توافق تمام شده است اما همچنان نیروهای ترکیه در برخی مناطق حضور دارند. ورود نیروهای ترکیه به بعشیقه و عمق ۱۰۰ کیلومتری غیر معقول است. در عین حال که به راههای دیپلماتیک روی می آوریم پس از آزاد سازی موصل فشارهای زیادی به ترکیه برای خروج این نیروها وارد خواهیم کرد. پس از آزاد سازی موصل بهانه ای برای این حضور وجود ندارد.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی