سایز متن   /

نخست وزیر ترکیه طی سخنانی گفت: ما به شاخه پ.ک.ک در سوریه موسوم به ی.پ.گ همانند دیگر گروههای تروریستی امان نمی دهیم. ما ۷۰ درصد مرزهایمان با سوریه و عراق را پاکسازی کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری دوغان، بینالی ایلدیریم نخست وزیر ترکیه اظهار کرد: در عملیات سپر فرات شمال سوریه ۲۲۰۰ کیلومتر را از تروریست های داعشی پاکسازی کردیم. ۱۰۰ هزار پناهنده به سرزمین های خود برگشته و به زندگی ادامه می دهند. آرامش به آنجا بازگشته است.

وی گفت: دیگر از آنجا موشک و خمپاره به کیلیس و غازی عنتاب شلیک نمی شود. ترکیه واقعا با تروریسم مبارزه می کند، ادای مبارزه کردن را در نمی آورد. در دنیا تنها کشوری هستیم که همزمان با ۳ گروه تروریستی مبارز می کند. پ.ک.ک، داعش و جماعت گولن.

ایلدیریم تصریح کرد: پ.ک.ک اکنون در شنگال سربرآورده است. ی.پ.گ/پ.ی.د با نام های مختلف ولی از همان خانواده در حال فعالیت و ایجاد دردسر برای ترکیه هستند. به آنان نیز امان نخواهیم داد. مبارزه با تروریسم بر اساس اصول دفاعی صورت می گرفت ولی از ماه آگوست سال گذشته حالت تهاجم به خود گرفته است.

وی افزود: در مرزهای جنوبی ترکیه تلاش می شود تا کریدور ترور به وجود بیاورند. علاوه بر اتخاذ تدابیر امنیتی در مرزهای ترکیه در عین حال در آن سوی مرزها نیز مداخلات هوایی و زمینی صورت می دهیم. از ۱ هزار و ۳۵۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق و سوریه نزدیک به ۷۰ درصد را تحت کنترل امنیتی کامل قرار داده ایم. اقدامات برای تامین امنیت ۳۰ درصد باقی مانده ادامه دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی