سایز متن   /

مسعود عبدالخالق رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات «استاندارد» اقلیم کردستان عراق نسبت به فتنه جدید سعودی ها و پیامدهای نشست کشورهای اسلامی عربی و آمریکایی در ریاض برای منطقه و بخصوص کردهای عراق هشدار داد.

به گزارش کورد پاریز از اربیل مسعود عبدالخالق با اعلام این مطلب گفت: چند روزی است همه مطلع هستند که عربستان سعودی با عقد بالغ بر نیم تریلیون دلار قرارداد با آمریکا که حکم رشوه را دارد، قصد دارد خاورمیانه را به سوی تنش بیشتر سوق دهد.
وی افزود: من تمام بندهای بیانیه صادره در این نشست را خواندم و می خواهم از رهبران کرد در کردستان عراق بخواهم که نسبت به این تحرکات هوشیار باشند و به هیچ وجه وارد این بازی خطرناک نشوند.
مسعود عبدالخالق تصریح کرد : عربستان سعودی و کشورهای همسو با آنها هیچ خیر و برکتی برای مردم کرد نداشته اند و حالا می خواهند منطقه را صحنه نبرد و برخورد با ایران کنند و قطعا خواهند کوشید از کردستان عراق نیز به این منظور بهره بگیرند.
رئیس مرکز تحقیقات و مطالعات استاندارد در ادامه افزود: نباید رهبران کرد گرفتار این تحلیل شوند که آنها قصد کمک به اقلیم را دارند چرا که آنها قصد دارند از کردها نیز به عنوان عواملی برای جنگ های نیابتی و ایجاد فتنه مذهبی بهره بگیرند.
وی همزمان از رسانه ها و متفکرین کرد خواست تحلیل های واقعی را در خصوص این نشست و پیامدهای آن برای منطقه برای مخاطبین خود ارائه کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی