سایز متن   /

چاووش اوغلو اظهار کرد که هدف شاخه پ.ک.ک در سوریه از ورود به رقه ایجاد یک دولت کردی است.

به گزارش خبرگزاری دوغان، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی با اشاره به سفر اردوغان به آمریکا و مواضع دولتمردان آمریکایی در خصوص ی.پ.گ (شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه) عنوان کرد: مک کورگ {نماینده ویژه ترامپ} فردی است که از پ.ک.ک و ی.پ.گ حمایت آشکار انجام می دهد. این فرد باید تغییر کند. در هیچ طرحی که ی.پ.گ در آن جای داشته باشد حضور نخواهیم داشت.

وی افزود: جناب اردوغان این مسئله را به وضوح بیان کرده است. مبارزات ما با ی.پ.گ ادامه خواهد داشت. مقامات آمریکایی در دیدار با اردوغان عنوان کرده اند “اجاره نخواهیم داد هیچ عنصری از سوریه که ی.پ.گ را نیز شامل می شود تهدیدی علیه ترکیه به وجود بیاورد. سلاح هایی که برای ی.پ.گ فرستاده شده است تنها در رقه و جنوب مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اجازه داده نخواهد شد تا این سلاح ها علیه ترکیه مورد استفاده قرار بگیرند ولی مسئله این است که ی.پ.گ برای ایجاد منطقه تحت کنترل خود به رقه می رود نه برای پاکسازی داعش.

وزیر خارجه ترکیه گفت: ی.پ.گ نمی خواهد با ورود به رقه آنجا را از داعش تخلیه کند بلکه در نظر دارد تا در آینده دولت مستقلی برای خود تعیین کند. ۹۹ درصد رقه عرب است و آمریکا در این خصوص به ما ضمانت داده است که مدیریت در این شهر به دست آنان باشد. متفق ها زمانی که قول می دهند باید به آن عمل کنند. ترکیه حرفی بزند به آن عمل می کند. زمانی که نمونه منبج را به یاد می آوریم باید با احتیاط رفتار کنیم.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی