سایز متن   /

«پایگاه «فارین پالیسی» در گزارشی نوشته است که روابط دوجانبه آنکارا-واشنگتن به سمت بحرانی عمیق پیش می‌رود.
به گزارش کورد پاریز این بحران در حالی شدت پیدا می‌کند که دولت آمریکا طی روزهای گذشته با تجهیز کردن شاخه نظامی  پ.ک.ک در سوریه (YPG) به سلاح‌های سنگین موافقت کرده است.
فارین پالیسی نوشت: همکاری میان آمریکا و پیکارجویان وابسته به پ.ک.ک  در سوریه به بیش از دو سال پیش و زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» بازمی‌گردد. این پایگاه در ادامه افزود: اقدامات دولت ترامپ درباره شبه نظامیان کرد در سوریه در حالی صورت می‌گیرد که ترکیه گروه‌هایی مانند «پ.ک.ک» را تروریستی عنوان کرده است.
در ادامه گزارش آمده است که این تضاد منافع، روابط دوجانبه واشنگتن و آنکارا را در مسیر یک بحران عمیق قرار داده است. فارین پالیسی در ادامه افزود: نگرانی ترکیه درباره شبه‌نظامیان کرد قابل درک است اما مسئله غیر قابل درک این حقیقت است که اقدامات ترکیه و دولت اردوغان باعث شده است که تلاش‌های ترکیه و آمریکا برای یایجاد گروهی در مبارزه با داعش پیشرفت نکند و این امر نیز باعث نزدیکتر شدن آمریکا به شبه‌نظامیان کرد است.
در پی برگزاری همه‌پرسی در ترکیه و پیروزی اردوغان در این همه‌پرسی، ترامپ طی تماسی تلفنی این پیروزی را به وی تبریک گفته و از وی برای سفر به آمریکا دعوت کرد.
این پایگاه آمریکایی در ادامه ضمن اشاره به هدف قرار دادن مواضع شبه‌نظامیان کرد سوریه از سوی جنگنده‌های ارتش ترکیه در تاریخ ۲۵ آوریل، نوشت که تبریک ترامپ و دعوت از اردوغان نیز تأثیری در بهبود روابط دوجانبه نگذاشت و اردوغان هشدار داد که حملات علیه شبه‌نظامیان کرد ادامه می‌یابد مگر اینکه آمریکا از حمایت آنان دست بردارد.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی