سایز متن   /

نماینده کُرد در پارلمان عراق می گوید:  نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق تلاش می کند تا برای سه حزب سیاسی وابسته به پ.ک.ک در شنگال مجوز قانونی صادر شود و این یک تاکتیک مخفی است.

به گزارش کورد پاریز دکتر ماجد شنگالی عضو پارلمان عراق به خبرنگار باس نیوز گفت: پ ک ک پس از حمله اخیر جنگنده های ترکیه ترسیده است. حضور آنها در منطقه خطرنالک است و برای همین نیز  به هر شیوه ای متصل می شود تا نیروهایش را از شنگال خارج نکند.

ماجد شنگالی افزود: پ.ک.ک در همین چارچوب به چند گروه و حزب کوچک تقسیم خواهد شد تا همچنان در بین مردم شنگال و اقلیم کردستان حضور داشته باشد و ذهن مردم را منحرف کند تا آمریکا و ترکیه نیز دست از سر آنها بکشند.

وی تصریح کرد: اکنون پ ک ک تلاش می کند چند گروه و حزب در شنگال تاسیس کند و نوری مالکی حامی این گروه است و اکنون صحبت از تأسیس سه حزب وابسته به پ.ک.ک است که مالکی می خواهد مجوز قانونی به آنها بدهد.

محما خلیل فرماندار شنگال نیز در این زمینه می گوید: ما اجازه نمی دهیم شنگال قربانی رقابت های سیاسی گردد و هر حزبی بخواهد در شنگال مجوز بگیرد بایستی از وزارت امور داخلی اقلیم کردستان مجوز داشته باشد و ما دخالت در مدیریت شنگال را رد می کنیم.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی