سایز متن   /

یکی از سران عالیرتبه گروه پ.ک.ک با نفی ازدواج و نهاد خانواده از کردها خوسات تا برای برقراری نظام سوسیالیستی تلاش کنند.

به گزارش کورد پاریز مصطفی قره سو عضو شورای اجرایی پ.ک.ک در یادداشت خود تحت عنوان ” قیام علیه مدرنتیه سرمایه داری”  که در روزنامه ی اوزگور گوندم منتشر شده از کردها خواست برای تاسیس دولت و کشور مستقل تلاش نکنند بلکه برای برقراری یک نظام سوسیالیستی تلاش کنند.

قره سو در ادامه یادداشت خود نوشت: کردها باید برای جهانی عاری از ازدواج و دولت تلاش کنند. تلاش برای تاسیس دولت کُردی هدفی عقب مانده و تاریخ مصرف گذشته است. ما علیه تاسیس دولت ملی تلاش خواهیم کرد و به برقراری سیستمی سوسیالیستی در جهان اعتقاد داریم.

وی افزود: مردم باید خودشان اداره امور را در دست داشته باشند و دمکراسی حقیقی و سوسیالیسم در جامعه ایی محقق خواهد شد که کنفدرالیسم دمکراتیک در آن پیروز شود. اکنون زمان تفکرات مبتنی بر جهانی عاری از دولت، بدون سرپرست، بدون آقا،بدون اقتدار دولتی و عصر جهانی بدون (ازدواج) زن و مرد است.

نفی دهاد خانواده در تشکیلات پ.ک.ک ناشی از تفکرات عبدالله اوجالان رئیس زندانی پ.ک.ک است. عبدالله اوجالان با تئوریزه کردن نفی خانواده و برای بریدن اعضاء از خانواده‌هایشان و همچنین وابسته نگاه داشتن آن‌ها به گروه پ.ک.ک اصلی‌ترین مولفه‌ی زیرساختی اجتماعی یعنی “نهاد خانواده” را نشانه می‌رود تا اعضاء مجال پشت کردن به گروه پ.ک.ک و پیوستن مجدد به دامن خانواده را پیدا نکنند. وی در خصوص خانواده و در کتاب خود با عنوان “دفاع از یک خلق” عنوان می‌کند :

…در عرصه‌ی اجتماعی بزرگترین مشکل بر سر راه آزادی، خانواده و ازدواج می‌باشد. این دو بسان چاهی عمیق و بی بن هستند. این نهادها که برای زن به منزله رهایی قلمداد می‌شوند در شرایط ذهنیت اجتماعی موجود، معنایی غیر از گذار از قفسی به قفسی دیگر در بر ندارد، افزون بر انکه مجبور می‌شود شادابی و طراوت جوانی خود را به دست یک ذهنیت قصاب گونه بدهد. خانواده را باید به عنوان نهاد “جاسوس” جامعه فرادست- گروه اقتدار‌گرا_ در میان خلق در نظر گرفت.مرد نماینده نظام اقتدار و متمرکز  شدن آن در خانواده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی