سایز متن   /

یوسف محمد، رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق، اظهار داشت: روز به روز آزادی روزنامه‌نگاری در اقلیم کردستان محدود می شود و روزنامه‌نگاران شجاع و فعال نیز ترور می شوند.
به گزارش کرد پاریز، دکتر یوسف محمد رئیس پارلمان کردستان در ۱۱۹همین سالگرد چاپ اولین روزنامه کردی زبان طی پیامی خطاب به روزنامه‌نگاران، نگرانی خود از  اعلام نهادهای بین المللی بر خطرناک بودن اقلیم کردستان برای شغل خبرنگاری و روزنامه‌نگاری را ابراز کرد.
متن پیام یوسف محمد به شرح ذیل است:
از زمان چاپ اولین روزنامه کردی زبان در ۱۱۹ سال پیش در قاهره مصر به دست خانواده بدرخانی تاکنون، روزنامه‌نگاری در کردستان فراز و نشیب‌های زیادی را به خود دیده است. بعد از قیام سال ۱۹۹۱ فرصت مناسبی برای حرفه‌ روزنامه‌نگاری در کردستان به وجود آمد و لیکن متاسفانه بعدها روزنامه‌نگاران در راه کار و حرفه‌ خود قربانی‌های فراوانی را تقدیم کردند.
از آن زمان تاکنون روز به روز تلاش‌ها برای هرچه بیشتر محدود کردن آزادی روزنامه‌نگاران ادامه داشته و حتی بدتر از آن، چندین روزنامه‌نگار و خبرنگار جسور و فعال نیز ترور شده‌اند. این موضوع به سطحی رسیده است که سازمان‌های بین المللی در چند سال اخیر اقلیم کردستان را مکانی خطرناک و ناامن برای شغل و حرفه‌ روزنامه‌نگاری قلمداد کرده‌اند.
از سوی دیگر، چند شبکه غول‌آسا با بیت المال و حمایت حزبی، علیه رسانه‌های آزاد و خصوصی راه‌اندازی شده‌اند که در حال فریب مردم و لاپوشانی واقعیات در اقلیم کردستان هستند.
در پایان درود می‌فرستیم بر روان پاک شهیدان روزنامه‌نگار و همه آنانی که در این شرایط سخت و دشوار علیه فساد و سرقت اموال عمومی راه مبارزه را در پیش گرفته اند.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی