سایز متن   /

رسانه‌های روسیه گزارش دادند که مظنون احتمالی انفجار در متروی شهری در سن‌پترزبورگ، که ۱۱ کشته بر جای گذاشته است، شهروند یکی از کشورهای آسیای میانه است.

 به گزارش مشرق به نقل از «اینترفاکس»، پلیس روسیه در حال تحقیق در خصوص احتمال انتحاری بودن انفجار در متروی سن‌پترزبورگ، دومین شهر بزرگ این کشور است. گزارش‌ها حاکی است که روز دوشنبه در انفجار در واگن قطار در بین دو ایستگاه متروی این شهر دست‌کم ۱۱ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

یک مقام امنیتی روسیه خبر داد که مقام‌های پلیس مظنون احتمالی این حمله را فردی ۲۳ ساله شهروند یکی از کشورهای اسیای میانه شناسایی کرده‌اند، اما نام این فرد را اعلام نکرده‌اند.

پیشتر رسانه‌های روسیه گزارش داده بودند که پلیس در جست‌وجوی یک مرد است که احتمالا عامل انفجار در یک واگن متروی سن‌پترزبورگ است. طبق این گزارش‌ها، پلیس این فرد را بر اساس تصاویر دوربین‌های مداربسته شناسایی کرده بود.

رسانه‌های روسیه بعدا تصویر این مرد را منتشر کردند که شبیه شهروندان مناطق مسلمان‌نشین روسیه بود.

طبق این گزارش، در حالی‌که فردی که تصویر وی منتشر شده بود، خود را به یک پاسگاه پلیس معرفی کرد تا نشان دهد که بی‌گناه است.

گزارش ها حاکی است که این انفجار ساعت ۱۴:۴۰ به وقت محلی در یک واگن مترو بین دو ایستگاه در مرکز سن‌پترزبورگ به وقوع پیوست.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

مسکو و برخی ازشهرهای روسیه به ویژه در ده، پانزده سال گذشته آماج بمب‌گذاری‌ها و حملاتی بوده‌اند که اغلب به گروه‌های افراطی قفقاز شمالی و از جمله شورشیان چچن نسبت داده شده‌اند. در سال ۲۰۱۰، دو زن با منفجر کردن خود در متروی مسکو، ۳۸ نفر را کشته و بیش از ۶۰ نفر را زخمی کردند. شورشیان چچن بعدها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند. در سال ۲۰۰۴ به دنبال گروگان‌گیری در یک مدرسه در جنوب روسیه و حمله پلیس به این مدرسه بیش از ۳۳۰ نفرکشته شدند که نیمی از قربانیان این گروگانگیری کودکان بودند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی