سایز متن   /

عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان سوریه گفت: کادرها و اعضای شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS که از سوی پ.ک.ک دستگیر شده اند هنوز در زندان های این گروه بسر می برند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از باسنیوز سعید عمر گفت: در میان بازداشتی شدگان کودکان زیر ۱۸ سال هم وجود دارند و پیکارجویان پ.ک.ک با راهکارهای نامتعارف و زشت با آنها برخورد می کند در عین حال خانواده های آنها را نیز تهدید کرده اند که اگر از فعالیت های سیاسی خود انصراف ندهند  به اقلیم کردستان عراق تبعید خواهند شد.

سعد عمر افزود: ما فهرستی از تمامی بازداشتی ها همراه با مشخصات کامل آماده کرده ایم و تصمیم داریم که آنرا به سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری جهانی تحویل دهیم.

از سوی دیگر  طی ۴۸ ساعت گذشته در مناطق کردنشین سوریه تعداد جوانان کردی که از سوی پ.ک.ک دستگیر شده اند به  ۴۰۰  نفر رسیده و این روند ادامه دارد. فعالان سازمان های مدنی در شهر قامیشلو اعلام کردند روز یکشنبه نیروهای شاخه نظامی پ.ک.ک به بازارهای مرکزی، آشتی و کسکاتی در شهر قایشلو حمله کرده و به رستوران ها و قهوه خانه ها یورش برده و دهها جوان کرد را برای اعزام به سربازی اجباری و جبهه های جنگ دستگیر کردند.

اکثر بازداشت شدگان از اعضا و هوادارن ENKS هستند. شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به ENKS که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است، اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه محسوب می شود که رفتار و عملکرد پ.ک.ک در اداره مناطق کردنشین سوریه را به چالش کشیده است. شورای میهنی کردهای سوریه دارای یک بازوی نظامی ۱۵ هزار نفری با عنوان لشکر روژ است که در پی درگیری اخیر بین لشکر روژ و یگان‌های مدافع شنگال کە شاخەای از (پ.ک.ک) می‌باشد تنش بین دو طرف شدت گرفته است.

ماه گذشته “نواف حسن رشید”  از مسئولان ENKS در گفتگو با سایت رسمی ENKS گفت: شاخه پ.ک.ک در سوریه (PYD) در مناطق کردنشین سوریه در آخرین اقدام خود ۶۰ نفر از سران و اعضای ENKS را دستگیر کرد و دفاتر ما در مناطق مختلف را به آتش کشید. نواف حسن تاکید کرده بود: پ.ک.ک در هرکجا شکست می خورد، انتقامش را از ما می گیرد و محدودیت های خود علیه شورای میهنی کردهای سوریه را افزایش می دهد. وی تصریح کرد: مسئولان پ.ک.ک ما را مسبب ناکامی های خود می دانند و علیه مسئولان، اعضا و طرفداران ما رفتارهای ناشایست انجام می دهند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی