سایز متن   /

وزارت کشور ترکیه طی اطلاعیه ای اعلام کرد از تاریخ ۲۷ فوریه تا ۲۷ مارس، ۹۱ عضو گروه تروریستی پ ک ک به دست نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند.

بنا بر این اطلاعیه، همچنین۵۲ نفر از اعضای این گروه نیز دستگیر شدند و ۱۸ نفر نیز خود را تسلیم نیروهای امنیتی کرده اند.

همزمان  وزیر کشور ترکیه می گوید : دولت ترکیه درباره از میان بردن گروه پ ک ک کاملا مصمم است.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه ، سلیمان سویلو دیروز در دیدار با نمایندگان سازمان های مردم نهاد ، اصناف و تجار شهر کاستامونو گفت : درباره مبارزه با تروریسم جای هیچ نگرانی وجود ندارد. ما تازه این را آغاز کردیم و صریحا این را اعلام می کنم که در این کشور نام پ ک ک به فراموشی سپرده خوهد شد.
وزیر کشور ترکیه گفت : ما با توافق با حزب حرکت ملی گرا متن تغییرات در قانون اساسی را آماده کردیم. اما حزب جمهوریت خلق و کمال قلیچدار اوغلو رئیس این حزب نیز با پ ک ک و گروه فتح الله گولن به توافق رسیدند.
وی افزود : آنان زمانی که مبارزه با پ ک ک با قدرت ادامه داشت و ما در آستانه شکست کامل پ ک ک بودیم با یکدیگر به توافق رسیدند.
وزیر کشور ترکیه گفت : سران پ ک ک در پایگاه های این گروه در قندیل می گویند اگر تغییرات در قانون اساسی ترکیه تصویب شود ، از میان خواهیم رفت.
سویلو تاکید کرد ، امکان فعالیت سیاسی در ترکیه وجود دارد اما هنگامی که مسئله موجودیت این کشور مطرح باشد فعالان سیاسی باید کمی بیشتر تامل و فکر کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی