سایز متن   /

مسئولان سوریه و مسئولان شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق (YPG) در اطراف شهر عفرین و با نظارت روسیه نشستس محرمانه برگزار کرده اند.

به گزارش کورد پاریز یک منبع به شبکه رووداو گفت: این دیدار بین طرفین در رستوران امانوس در منطقه میدانکه از توابع عفرین برگزار شده است.

در این نشست طرف روسی پیشنهاد کرده پرچم سوریه درکنار پرچم شاخه پ.ک.ک در سوریه بر سر ساختمان های دولتی برافراشته شود اما مسئولان دولت بشار اسد این موضوع را قبول نکرده و اعلام  کرده اند ما سیستم خودمدیریتی و کانتون های پ.ک.ک را به رسمیت نمی شناسیم.

با آغاز بحران سوریه، بر اساس یک توافق نانوشته ارتش سوریه به منظور تمرکز بر مبارزه با گروه های تکفیری در سایر مناطق سوریه، کنترل مناطق کردنشین شمال سوریه، یعنی سه منطقه‌ی از هم گسسته‌ی جزیره ، کوبانی و عفرین، را به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه واگذار کرد.

پ.ک.ک در ژانویه سال ۲۰۱۴ با الگو برداری از کانتون های سوئیس و در چارچوب آنچه که  پ.ک.ک آن را “خودمدیریتی دمکراتیک”  می نامد تشکیل سه کانتون به نام های جزیره، کوبانی و عفرین را اعلام کرد . اما وضعیت اسفبارِ مناطق کُردنشین سوریه بیانگر آن است که  کانتون های پ.ک.ک فقط قتل، بدبختی، فلاکت، خشونت و نا امیدی را برای کُردهای سوریه به ارمغان آورده است.

در سایه ی سلطه ی PYD بر “مناطق کُردنشین سوریه” بسیاری از فعالان سیاسی، مدنی و روزنامه نگارانِ غیر همسو با پ.ک.ک یا بازداشت شده و یا مجبور به ترکِ مناطق کُردنشین  سوریه شده اند. “سازمان دیده بان حقوق بشر”  Human Rights Watch در فوریه سال ۲۰۱۵ در گزارش سالانه ی خود درباره وضعیت حقوق بشر به موارد متعددی از نقض حقوق بشر از سوی شاخه نظامی PYD موسوم به “واحد های مدافع خلق” (YPG) در مناطق کُردنشین سوریه اشاره کرد. “سازمان عفو بین الملل” (Amnesty) در گزارشی اعلام کرد بر اساس اطلاعات دریافتی و تائید شده حزب اتحاد دمکراتیک   PYD با اسناد و شواهد بسیار ضعیف مردم را تنها به دلیل مخالفت با PYD دستگیر می کند.

بازداشت فعالان سیاسی و مدنی منتقد پ.ک.ک، نقض گسترده حقوق اقلیت های مذهبی، تغییر مواد درسی دانش آموزان و گنجاندن تفکرات لائیسیته و اندیشه های اوجالان در کتب درسی، فساد گسترده اداری، بیکاری و فقر از جمله معضلات مناطق کردنشین سوریه تحت کنترل پ.ک.ک است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی