سایز متن   /

یکی از فرماندهان شاخه نظامی پ.ک.ک در شنگال موسوم به یگان های ی.ب.ش گفت:  پیشمرگه همان راهزن است و همگی با خواست و مطالبات خارجی ها عمل می کنند.

به گزارش کورد پاریز، زردشت شنگالی در گفتگو با شبکه کُردی ان آر تی گفت: باید نیروهای پیشمرگه از خانه سور در اطراف شنگال عقب نشینی کنند تا ما با آنها گفتگو کنیم اما به هیچ وجه حاضر نیستیم درخصوص حضور پیشمرگه ها در این منطقه با آنها گفتگو کنیم.

این فرمانده شاخه نظامی پ.ک.ک در شنگال افزود: این نیروی اشغالگر می خواهد با اشغال خاک شنگال خط اتصال میان شنگال و مناطق کردنشین سوریه را قطع کنند. شنگال میدان فعالیت آنها (پیشمرگه) نیست و باید بدون قید و شرط از این منطقه خارج شوند.

زردشت شنگالی تاکید کرد: پیشمرگه روژ (لشکر) گروهی راهزن هستند و ما هیچ وقت با آنها گفتگو نخواهیم کرد. برای عموم هم واضح و آشکار است که توسط نیروهای خارجی بکارگرفته می شوند. لذا ماندنشان در اینجا قابل قبول نیست و ملت ما در شنگال هم این را قبول نخواهد کرد.

نیروهای پیشمرگه کردهای سوریه موسوم به لشکر روژ وابسته به پارتی و عناصر مسلح پ.ک.ک روز جمعه ۱۳ اسفند در منطقه خانه سور از توابع شهر شنگال در غرب عراق و نزدیک مرز سوریه با یکدیگر درگیر شدند که به کشته و زخمی شدن چندین تن از دو طرف انجامید. پس از این حادثه تنش بین پارتی و پ.ک.ک وارد مرحله جدیدی شده است و ناظران سیاسی احتمال بروز درگیری مجدد را مطرح کرده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی