سایز متن   /

منابع خبری اعلام کردند پ.ک.ک از سال ۲۰۱۳ لغایت ۲۰۱۵ در مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه بیش از ۲۰۰۰ کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال و در رده سنی ۱۲ الی ۱۷ سال را ربوده و مسلح کرده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از albawabanews پ.ک.ک در سال ۲۰۱۳ بیش از ۱۴۰ کودک را از شهرهای کردنشین ترکیه ربوده و مسلح کرده که سنشان میان ۱۳ تا ۱۷ سال است. در عین حال در سال ۲۰۱۴ بیش از ۹۸۳ کودک دیگر را ربوده و در سال ۲۰۱۵ نیز ۹۲۹ کودک را ربوده و به کوهستان ها منتقل کرده و ضمن جدا کردن اجباری کودکان و نوجوانان از خانواده ها، آنها را مسلح کرده است.

این گزارش می افزاید: ربودن کودکان زیر ۱۸ سال از سوی پ.ک.ک، مقوله ایی بسیار عادی و مداوم است. سازمان های بین المللی به شدت از اینگونه اقدامات گروه پ.ک.ک انتقاد کرده اند و می گویند: بکارگیری کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال در امور نظامی و در راستای اهداف جنگی، مصداق نقض قوانین جنگی و نیز نقض اشکار حقوق بشر است.

چندی پیش نیز مسئول حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) در حلبچه گفت: ربودن کودکان کرد اقلیم کردستان عراق از سوی پ.ک.ک و اعزام آنها به کوهستان قندیل همچنان ادامه دارد. فاضل بشارتی در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان عراق گفت: پ.ک.ک در مناطقی همچون: حلبچه، رانیه، کلار و کفری مقر دارد و افرادی هم هستند که بصورت علنی برای این گروه دلالی و واسطه گری می کنند و کودکان مردم را فریب داده و برای پیوستن به پ.ک.ک تشویق می کنند تا به آنها را کوهستان قندیل ببرند.

سازمان پیگیری حقوق بشر در نتیجه تحقیقات خود در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد: برای ما ثابت شده است که سازمان های وابسته به پ ک ک کودکان را به عنوان پیکارجوی “انقلابی” به کار می گیرند.

سازمان دیده بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است می گوید: در بین اعضای واحدهای مقاومت شنگال موسوم به ی.ب.ش. – شاخه نظامی وابسته به پ ک ک- که آمریکا نیز حمایت لجیستیکی از آن می کند کودکان نیز وجود دارند و آنها را به عنوان جنگجو به کار می برد و ۲۹ مورد را نیز ثابت کرده است.

محما خلیل فرماندار شهر شنگال نیز می گوید:  پ ک ک تعداد زیادی پسران و دختران کُرد ایزدی را ربوده است و اجازه نمی دهد خانواده های افراد ربوده شده با آنان دیدار کنند.محما خلیل افزود: کسانی که توسط پ ک ک ربوده شده اند زیر ۱۸ سال هستند. پ ک ک آنها را فریب داده و با خود برده است. تعداد زیادی از خانواده ها به ما مراجعه می کنند و از پ ک ک شکایت می کنند و می گویند بچه های آنها را از سوی پ.ک.ک ربوده شده اند . پ ک ک نمی گذارد پدر و مادران فرزندان خود را ببینند.

خبرگزاری باسنیوز در اقلیم کردستان عراق نیز به نقل از یک منبع آگاه در این باره نوشت: پ.ک.ک تحت پوشش فعالیت های هنری یا امور زنان دفاتری را در نقاط مختلف کرکوک دایر کرده واعضای این گروه پس از شناسایی و آشنایی با نوجوانان و جوانان کرکوک، آنها را تشویق و تحریک می کنند تا به قندیل بروند و سلاح بدست گیرند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی