سایز متن   /

ارتش ترکیه و شورشیان مورد حمایت آنکارا در حال پیشروی بسوی شهر منبج (تحت کنترل پ.ک.ک) هستند.
به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نیوز در جنوب و غرب منبج بین شورشیان مورد حمایت ترکیه و شاخه نظامی پ.ک.ک درگیری روی داد. ارتش ترکیه از شورشیان با توپخانه پشتیبانی می کند . این درگیری در شهرک اریماح در نزدیکی منبج شدید گزارش شده است.
همزمان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جریان بازگشتش از پاکستان در مصاحبه با خبرنگاران حاضر در هواپیما گفت: پس از آزاد سازی الباب از دست تروریست‌های داعش هدف جدید ترکیه در سوریه آزاد سازی منبج از دست پ.ک.ک است. وی گفت: شهر منبج متعلق به اعراب است و شاخه نظامی گروه پ.ک.ک نباید در این شهر حضور داشته باشد. وی بار دیگر تاکید کرد که ترکیه اجازه نخواهد داد یک منطقه مستقل در امتداد مرزش وجود داشته باشد که کنترل آن در دست تروریست ها باشد.
وی در خصوص حمایت آمریکا از شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه و شرکت دادن پ.ک.ک در عملیات ازاد سازی رقه گفت: به نظر نمی‌رسد که دولت جدید واشنگتن هنوز به یک تصمیم نهایی رسیده باشد چراکه نحوه عملیات برای آزاد سازی رقه از چنگال داعش باید سازمان‌دهی شود. ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک آمریکا و مایک پومپئو، رئیس جدید سازمان سیا به آمریکا سفر کرده و به آنها گفتیم که نیروهای دموکراتیک سوریه که محوریت آن با شاخه نظامی گروه پ.ک.ک است باید از عملیات رقه کنار گذاشته شوند. غیرممکن است که ترکیه حضور تروریست‌های مسلح در امتداد مرزش را بپذیرد.
در جریان آزاد سازی شهر منبج واقع در غرب رودخانه فرات که پ.ک.ک انجام داد و ۷۲ روز طول کشید حدود ۶۰۰ جوان کُرد عضو پ.ک.ک کشته شدند.
سران پ.ک.ک بر این تصور بودند که با عبور از رودخانه فرات و تصرف شهر منبج در غرب این رودخانه که حمایت هوایی آمریکا را به همراه داشت، می توانند ۲ منطقه کُردی جزیره و کوبانی را به دیگر منطقه کُردی با نام عفرین در شمال سوریه متصل کنند و کنترل نوار مرزی بین سوریه و ترکیه را در دست بگیرند ، اما پیشروی های نیروهای وابسته به پ.ک.ک و تسلط آنان بر مناطق شمالی و تشکیل کمربند کُردی در مناطق هم مرز با ترکیه موضوعی نیست که آنکارا براحتی آن را تحمل کند، لذا ترکیه با هدف مقابله با تشکیل این کمربند اقدام به مداخله نظامی در سوریه کرد و از روز سوم شهریور ( ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ ) عملیات مشترک نیروهای ویژه ارتش ترکیه با عنوان “سپر فرات” ، با هدف پاکسازی این منطقه از عناصر داعش و بیرون راندن نیروهای کُرد وابسته به پ.ک.ک از غرب رودخانه فرات آغاز شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی