سایز متن   /

فرماندار شهر شنگال (سنجار) بر لزوم اخراج پ.ک.ک از این شهر تاکید کرد.
به گزارش کورد پاریز محما خلیل فرماندار شنگال گفت: تا زمانیکه نیروهای مسلح و غیر قانونی همچون پ.ک.ک در شنگال حضور داشته باشند، مردمی که در پی حمله داعش از این شهر آواره شده اند، از بیم پیامدهای حضور مسلحانه پ.ک.ک حاضر نیستند به محل زندگی خود برگردند.
محما خلیل افزود: نیروهای نامشروع مانند پ ک ک و ی.پ.ش. باید از شنگال خارج شوند تا بیش از این بر سر راه عمران و بازسازی شنگال مانع ایجاد نکنند.
فرماندار شنگال گفت: ما از اقلیم کردستان و دولت عراق و همچنین سازمان ملل می خواهیم شنگال را آرام کنند تا مردم به خانه خود برگردند.
محما خلیل تصریح کرد: قرار است در اوایل ماه آتی میلادی درباره بازسازی و عمران شنگال یک کنفرانس برگزار شود و این کنفرانس با هدف زمینه سازی برای یک کنفرانس بین المللی است و برای همین نیز بایستی نیروهای نامشروع از شنگال خارج شوند.
به گفته وی روزهای سوم و چهارم ماه آینده حکومت اقلیم کردستان کنفرانسی را برای بازسازی شنکال برگزار می کند. چندین کشور دنیا آماده اند به شنگال کمک کنند و لازم است برای این گام های مهمی برداشته شود.
اخیرا تنش بین پ.ک.ک و حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) بر سر شنگال تشدید شده و ناظران سیاسی از احتمال رویارویی نظامی پارتی و پ.ک.ک سخن می گویند. نیچیروان بارزانی نخست وزیر حکومت اقلیم کردستان عراق اخیرا اعلام کرد چنانچه پ.ک.ک همچنان بر ادامه حضور خود در شنگال اصرار کند، ناگزیر برای بیرون راندن پ.ک.ک به زور متوسل خواهیم شد. شهر شنگال واقع در استان نینوا در شمال غرب عراق در موقعیت استراتژیک قرار دارد و پ.ک.ک از طریق شنگال با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است .

پ.ک.ک با تشکیل چندین گروه شبه نظامی وابسته به خود در شنگال که عمدتا کردهای غیر بومی در آنها عضویت دارند، مقابله با تهدید داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی