سایز متن   /

سرویس جهان- دکتر گارث جنکینز می گوید عقاب های آزاد کردستان عقبه پ.ک.ک است و اهداف عملیاتی آن در ترکیه عمدتا توسط پ.ک.ک تعیین می شود.

به گزارش کردپرس، گارث جنکینز، پژوهشگر ارشد برنامه مطالعات جاده ابریشم به روزنامه آیریش تایمز ایرلند گفت: عقاب های آزاد کردستان عقبه پ.ک.ک و نیروهای آن توسط پ.ک.ک مورد آموزش قرار می گیرند. معمولا پ.ک.ک اهداف عملیاتی را برای نیروهای عقاب های آزد کردستان تعیین می کند اما پ.ک.ک برخی اهداف خاص را به واحدهای عقاب های آزاد واگذار می کند.

وی افزود: برخی اعضای انتحاری عقاب های آزاد را اعضای جوامع محلی کردی انجام می دهند.

این پژوهشگر ارشد مطالعات حوزه آسیا درباره تاثیر عملیات های پ.ک.ک نیز گفت: اگر دولتی در ترکیه سر کار بیاید و نتواند پ.ک.ک را کنترل کند، تاثیر بسیار بدی خواهد داشت؛ نفرت علیه پ.ک.ک بیشتر و در عین حال شکست دولت احساس می شود.

دکتر جنکینز گفت بیشترین حملات شهری توسط پ.ک.ک در ترکیه در زمستان انجام می شود زیرا نیروهای آن به دلیل مشکلات فصلی نمی توانند از قندیل عملیات چریکی انجام دهند.

وی تاکید کرد دولت فعلی ترکیه کمترین بها را به کردها در ترکیه داده است. مسئله بسیار ترسناک در مناطق کردنشین نبود رسانه برای بازتاب اتفاقات است. کردها احساس می کنند بیشتر از همیشه به حال خود رها شده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی